Societat
Més amor cap als experts del SEO
Els professionals del posicionament a internet es reivindiquen al Catosfera de Girona, en un moment en què es qüestiona la seva pervivència
La jornada d’ahir del Catosfera de Girona es va convertir en una reivindicació del paper dels professionals del posicionament dels webs a internet, és a dir, del SEO, que, tal com va remarcar un dels ponents, Álvaro Peña de Luna (Isocialweb), no estan morts com afirmen alguns. Aquesta reivindicació va arribar al punt més àlgid quan Clara Soteras (SEO mànager de Betevé) va reclamar a les redaccions dels mitjans de comunicació que estimin més aquest tipus de professionals. I, perquè ningú se sentís amb el seu terreny trepitjat, ella, que també és professora de periodisme, va aclarir que els experts en SEO no pretenen fer canviar el contingut de les notícies als redactors, ni dinàmiques a les redaccions, sinó contribuir a donar més visibilitat a la seva producció i a la marca dels mitjans, és a dir, que hi juguen a favor.
De fet, la xerrada de Soteras sobre la guerra dels mitjans per la immediatesa informativa i el paper del SEO en aquest àmbit va ser la més divulgativa de l’últim dia de cicle per al públic en general. Va anar desgranant estratègies per posicionar les notícies en els motors de cerca i es va centrar, per la seva novetat, en el Google Discovery, el servei del gegant mundial dels cercadors que hi personalitza molt més el rànquing de les cerques per a cada usuari. Segons ella, però, l’experiència, l’autoritat i la confiança que generen els periodistes i els mitjans en cada cas és un dels aspectes fonamentals de l’estratègia del posicionament a internet. Hi intervenen també la qualitat i la informació que aporten les imatges, els titulars que inciten a clicar per entrar al cos de la notícia, al seguiment que se’n fa, a tenir en compte l’entorn geogràfic on es llegirà...
Sigui com sigui, el Catosfera es va convertir ahir en Catosfera.tech, i va tractar sobre les estratègies de futur dels professionals del SEO, les automatitzacions NoCode i el SEO a Amazon. Girona ha estat, doncs, durant tot el cap de setmana, el melic dels qui construeixen el futur d’internet.