Societat

Consum prohibirà la publicitat de dolços i begudes calòriques dirigida a nens

Garzón vol combatre l’obesitat infantil regulant directament anuncis en mitjans i a internet

El ministre de Consum, Alberto Garzón, ha anunciat aquest dijous que prepara un reial decret per prohibir la publicitat dirigida als menors de 16 anys d’aliments i begudes no saludables. Garzón ha explicat que el ministeri vol combatre l’obesitat i el sobrepès infantil passant de l’autoregulació en el camp publicitari a una regulació directa. Consum segueix el criteri de l’OMS de perfils nutricionals i inclou en la prohibició productes de confiteria de xocolata i sucre; barretes energètiques i cobertures dolces i postres; pastissos, galetes dolces i altres productes de pastisseria; i sucs, begudes energètiques i gelats. La normativa afectarà la televisió, la ràdio, mitjans impresos i el cine però també webs, apps i xarxes socials.

El ministre Garzón ha fet aquest anunci en roda de premsa a Barcelona, després de reunir-se amb l’alcaldessa de la capital catalana, Ada Colau, qui també ha anunciat que l’ajuntament prendrà mesures per combatre la sobreexposició de la població infantil a la publicitat d’aquests aliments que perjudiquen la seva salut.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia