Acord per al node ferroviari del Port de Barcelona
El projecte representa una inversió de 600 milions d’euros
Es reubicaran 20 hectàrees de zona verda
El Port de Barcelona i els ajuntaments de Barcelona i el Prat de Llobregat van presentar ahir l’avanç del pla director urbanístic (PDU) de la terminal logística intermodal que ha de permetre desenvolupar quatre noves terminals ferroviàries a l’àrea sud del port, que se sumarien a les dues ja existents amb l’objectiu d’incrementar el trànsit ferroviari i doblar el nombre de contenidors transportats en tren. Les infraestructures incloses al PDU donaran servei al Port de Barcelona i també a la Zona Franca, al polígon Pratenc i a les indústries del Baix Llobregat i el sud de Barcelona. Les noves terminals ocuparan una extensió de 68 hectàrees i són un dels nodes del corredor mediterrani. La suma d’aquesta infraestructura amb els nous accessos terrestres al Port de Barcelona i els deu apartadors ferroviaris de l’eix Barcelona-Saragossa comportaran una inversió pública de 600 i 30 milions d’euros, respectivament.
El PDU inclourà la regulació i ordenació urbanística dels espais afectats per les noves infraestructures. Es crearan 20,8 hectàrees de nous espais públics verds i el Corredor Verd Parc Agrari del Llobregat - Parc de Montjuïc, una xarxa d’itineraris verds que connectaran les diferents àrees logisticoportuàries i els espais naturals. A partir d’avui comença el procés participatiu per incloure les aportacions ciutadanes al projecte, que està previst que es pugui aprovar inicialment d’aquí a tres mesos i que rebi l’aprovació definitiva en el primer trimestre del 2023.