Societat

El transport a demanda es flexibilitza

Les línies gestionades per l’AMTU operaran en plataforma el 2022

Els serveis de transport a demanda que gestiona l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) començaran a ser operatius a través de la plataforma Flexitransport Catalunya a partir del primer trimestre del 2022. El canvi permetrà evolucionar cap al transport flexible, una modalitat més adaptada a les necessitats reals dels ciutadans, en què les reserves es poden fer poc abans de l’hora del servei, els recorreguts es configuren en temps real i desapareixen les parades fixes i els horaris preestablerts.

El responsable d’estudis i projectes de l’AMTU, Carles Labraña, va exposar ahir a l’Smart City Expo com es farà el pas de transport a demanda a transport flexible a partir del primer trimestre de l’any vinent amb la plataforma Flexitransport Catalunya, que mitjançant algorismes facilitarà una gestió més eficaç del servei, que es podrà demanar a través de l’app o per telèfon. El segon trimestre de l’any, la plataforma inclourà una centraleta virtual, nous sistemes de gestió automatitzada de bitllets i una planificació multimodal dels viatges. A partir del juliol ja es podran fer pagaments a través de l’app i s’inclourà un sistema d’abonaments i paquets de serveis de mobilitat personalitzats. A més, la plataforma es podrà integrar en altres serveis de mobilitat.

L’AMTU gestiona els serveis de transport a demanda del Consell Comarcal del Berguedà, Pineda de Mar, Santa Susanna, Alella, Santa Maria de Palautordera, Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor, Sant Pere de Ribes i l’L12 Flex de Terrassa.

Badalona no vol un nou viaducte a la C-31 per al bus

L’anunci de la licitació del projecte per construir un nou viaducte sobre el Besòs per fer arribar el carril bus de la C-31 fins a l’entrada a Barcelona ha caigut com un gerro d’aigua freda a Badalona. L’alcalde badaloní, Rubén Guijarro, s’hi va mostrar ahir “diametralment en contra”, en declaracions a l’ACN, i les entitats veïnals agrupades a la FAVB rebutgen la proposta i insten la Generalitat a buscar fórmules per eliminar la barrera física que representa l’autopista al seu pas per la ciutat. Consideren que un nou viaducte no farà possible la transformació de l’autopista i retreuen a la Generalitat que la decisió s’ha pres “unilateralment” sense comptar amb l’opinió dels veïns.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.