Infraestructures i serveis

Un pas més per fer més urbana l’N-II al Baix Maresme

Territori posa a licitació la redacció del projecte per fer la via d’un únic carril per sentit, amb un carril bici i més rotondes

La conselleria de la Vicepresidència de Polítiques Digitals i Territori anunciava ahir la posada a licitació de la redacció del projecte per reordenar el tram de la carretera N-II al Baix Maresme, entre Mataró i Montgat. El projecte es posa a licitació per un import de 400.000 euros per un termini de sis mesos, comprèn un tram de 13 quilòmetres i es desenvoluparà en coordinació amb els municipis i els agents del territori implicats. L’objectiu és transformar la mobilitat a la comarca després que s’aixequés el peatge de la C-32 i convertir el tram de l’N-II en una via més cívica, sostenible i segura, que es complementi amb l’entorn urbanitzat i que millori la permeabilitat de la façana litoral. La proposta dibuixa un carril bici continu sobre la via i l’ampliació de les voreres i els espais de serveis. Per donar-hi cabuda, però, es planteja reduir a un sol carril de circulació per sentit la carretera i fer disminuir la velocitat màxima permesa per garantir una mobilitat “més segura i sostenible”. El projecte haurà de concretar tècnicament les interseccions i les noves rotondes que es plantegen per millorar els accessos a la C-32 en aquells municipis que van quedar incomplerts. L’actuació es valora en 18 milions d’euros i s’inclou en el conjunt de mesures per transformar la mobilitat de la comarca en el marc de l’alliberament del peatge de la C-32, que, en el seu conjunt, estan valorades en 120 milions a executar fins al 2026.

LES XIFRES

120
són els milions previstos fins al 2026 per millorar la mobilitat tant a la C-32 com a l’N-II, al Maresme.
13
són els quilòmetres que separen Mataró i Montgat que s’han de transformar i reordenar, amb menys trànsit.

En contra del viaducte de la C-31

La Coordinadora Veïnal del Baix Besòs rebutja el projecte del Departament de Territori i Mobilitat de la Generalitat de construir un nou viaducte per unir el carril bus-VAO de la C-31 amb el carril bus de la Gran Via de Barcelona. Segons denuncien en un comunicat, els veïns de Badalona i Sant Adrià de Besòs creuen que l’obra suposaria instal·lar “més columnes de ciment i més destrucció de zones verdes” en lloc de considerar la transformació de la C-31. Des de la coordinadora veïnal creuen que els ajuntaments ignoren la seva ciutadania i han lamentat que els veïns s’hagin assabentat dels plans del govern per la premsa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
educació

Niubó aposta per l’inici de curs abans de l’11-S, frena la sisena hora i planteja canvis a l’FP

barcelona

Comença en procés per adjudicar 70 pisos de lloguer protegit

Castelldefels

Liciten les obres per connectar el poble amb la depuradora de Riudellots

CAMPLLONG
Medi ambient

Nou atac d’un llop a una explotació ramadera al Collsacabra

Rupit i Pruit

Els consistoris estudien mancomunar diversos serveis públics

LLORET DE MAR / BLANES

Pagesos denuncien l’ocupació il·legal de camps de conreu per ampliar un vial a Santa Susanna

Santa Susanna

Impulsen un projecte per detectar el risc de soledat en preadolescents

GIRONA
turisme

A punt una tardor plena de congressos a la Fira de Barcelona

Barcelona

Acord perquè no torni l’empresa de desocupacions al bloc de la Creueta

GIRONA