El govern aposta per les botigues de proximitat
El comerç de proximitat ha tingut un impacte negatiu, amb motiu de la pandèmia, de 9.000 milions d’euros el 2020, va dir ahir Empresa i Treball. Aquest departament, a través de la direcció general de Comerç i el Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), inicia una campanya a les xarxes socials, premsa, ràdio i televisió per afavorir la recuperació del sector. Vine al teu comerç, vine a comprar té com a objectiu reactivar el comerç dels centres històrics de les ciutats donant veu als comerciants. Pretén potenciar el “model català de comerç”, basat en l’equilibri de formats, l’equilibri territorial, la qualitat de l’oferta i la ubicació en pobles i ciutats. Els comerços dels centres urbans i els municipis turístics han estat alguns dels més impactats, tant per les restriccions de mobilitat com per la davallada del turisme. “Volem transformar el sistema productiu per fer-lo més sostenible, més resilient i posant les persones al centre. Des d’aquesta perspectiva, el model català de comerç és un element fonamental per abordar aquesta transformació”, va dir ahir el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, que va visitar diversos petits comerços del centre de Barcelona. A Catalunya, el comerç (tot) suposa un 15% del PIB, amb 98.300 establiments comercials, que generen ocupació per a gairebé mig milió de persones.