Infraestructures

“Tarragona és la més afectada de tot l'Estat”

CiU avisa que sols el pressupost del 2011 donarà la magnitud de l'ajust

Els diputats de CiU al Congrés, Pere Macias i Jordi Jané, van carregar fort ahir contra les aturades, que es van coneixent amb comptagotes, d'obres al Camp i l'Ebre arran de l'ajust de Foment. “Es pot dir objectivament que és la província estatal més afectada, i és profundament injust”, denunciava Macias, que avisa que s'estan tocant tres obres que, per aquest ordre, haurien de ser prioritàries, ja que afecten directament la seguretat viària –la variant de l'Aldea–, l'activitat econòmica –l'A-27, sortida natural del port– i un eix estratègic de l'Estat –l'estació central del sud de l'aeroport, sobre el corredor mediterrani–. “Si fem el corredor però no les estacions estem enganyant el territori, perquè no li dóna servei”, recordava Jané. “És molt greu perquè l'actual configuració de serveis ferroviaris perjudica molt Reus i Tarragona”, constata Macias, que sosté que tot just es coneix “la punta de l'iceberg”, i no entén la magnitud de la tisorada. “En altres punts de l'Estat tot just s'estan parant autovies que tenen el mateix trànsit que entre l'Espluga i Vimbodí”, comparava. “El ministre ahir prometia un TAV nou a Santander, amb data, mentre castiga la gent de Tarragona; això ens indigna i hem d'exigir responsabilitats”, acusa.

Compareixences

CiU demanarà al setembre dues compareixences específiques de Blanco al Congrés perquè doni explicacions sobre el futur de les obres estatals al Camp i l'Ebre, davant la comissió de Seguretat Viària i la de Foment. En tot cas, això sí, Macias ja avança que “la magnitud de la tragèdia” no es coneixerà de debò fins que no s'aprovin els pressupostos de l'Estat: “Els socialistes del territori s'estan dedicant a encobrir el govern de Madrid, però només tenen fins al 30 de setembre per seguir enganyant la gent”, creu.

El diputat també denuncia que “en el millor dels casos” les obres dels túnels de Lilla no es reprendran fins a la data en què es preveia acabar-los –l'abril del 2012–, i exigeix que se'n fixi un nou calendari d'inversió. En aquest sentit, és contrari a l'entrada de finançament privat per recuperar l'obra, ja que allargaria més els tràmits. “I ja que ens volen fer pagar les carreteres, els convido que ens diguin quins impostos abaixaran als tarragonins...”, desafiava.

LA FRASE

Diguin el que diguin, l'A-27 està aturada, i en el millor dels casos ho estarà durant un any i mig més
Pere Macias.
diputat de ciu


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.