Enllestit el carril bici de Palafrugell a Calella i Llafranc
L’estratègia municipal per potenciar l’ús de la bicicleta s’encamina ara a les escoles, l’avinguda Espanya i la ronda
Els dos quilòmetres i mig de carril bici segregat en paral·lel a l’avinguda del Mar –el tram d’autovia que uneix Palafrugell amb l’entrada als nuclis de Calella i Llafranc– ja s’ha posat en servei. Els treballs, pressupostats en 523.189 euros –amb IVA–, han estat completats per l’empresa Massachs dins del termini previst, i a banda dels ciclistes, el carril bici ha esdevingut un itinerari de passejada per als vilatans, més ampli i allunyat del trànsit de vehicles que la vorera adossada a la calçada de la via.
Les obres no van estar exemptes de queixes per la tala d’alguns arbres en el traçat –els més notables, alguns eucaliptus de grans dimensions–, però el consistori ha defensat que se n’han reposat de nous, d’espècies autòctones.
El govern local confia que els beneficis del carril bici, ara més transitat els caps de setmana, es comencin a notar més amb vista als períodes de vacances, amb una reducció de desplaçaments en vehicles en totes dues direccions, per anar a comprar a Palafrugell –de la costa cap a l’interior– o bé per anar a les platges des del nucli urbà.
El tinent d’alcalde de Mobilitat, Pau Lladó, explica que l’estratègia per potenciar l’ús de la bicicleta continuarà –després de les consecucions d’aquest eix i el de la carretera de Tamariu i la pacificació del centre urbà– mitjançant accions per fomentar l’accés en bicicleta al voltant d’escoles i centres educatius.
Per Lladó, els projectes són encara embrionaris, pendents de converses amb les comunitats educatives. Però el regidor d’Obres, Lluís Ros, avança que el projecte de desdoblament de l’avinguda Espanya incorporarà també un carril segregat i que també estudien resoldre la continuïtat l’enllaç del carril bici de la ronda Nord, a Esclanyà, amb el sector comercial de la Fanga, que travessa la C-31.