Nova via verda que uneix cinc municipis del Gironès amb la ruta del Carrilet
Són 28,5 quilòmetres de trams de nova execució que connectaran Cassà de la Selva, Sant Andreu Salou, Campllong, Fornells de la Selva i Llambilles
La nova via verda Onyar-Verneda, que es va presentar ahir, unirà cinc municipis del Gironès en una ruta d’uns 28,5 quilòmetres que connectarà les poblacions de Cassà de la Selva, Sant Andreu Salou, Campllong, Fornells de la Selva i Llambilles amb la ruta del Carrilet. L’objectiu d’aquest projecte és disposar d’una via intermunicipal que connecti els cinc municipis amb una ruta per fer a peu i amb bicicleta per potenciar els usos diaris i de mobilitat sostenible, i que enllaci amb la xarxa clàssica de vies verdes, amb una llarga tradició d’ús turístic. Així, el president del Consorci de les Vies Verdes de Girona i diputat de la Diputació de Girona, Eduard Llorà, va destacar que són infraestructures “que abans podien semblar de luxe o de caire turístic, però que acaben essent bàsiques ja que milloren molt la qualitat de vida dels ciutadans, que tenen l’oportunitat de tenir una via a prop de casa seva”.
El projecte d’obra preveu actuacions diverses, com ara la millora del traçat de la via verda des de l’entrada de Cassà de la Selva fins a Llambilles, per augmentar la visibilitat i la seguretat. Des de Cassà, s’obre una via que segueix la riera Verneda i la riera Gotarra fins a Sant Andreu i Campllong. Al polígon industrial de les Ferreries s’inicia una via de recent construcció que du fins a Fornells de la Selva i la zona de Palau, a Girona. S’interconnecta la via verda del Carrilet amb la via Onyar - Gotarra - Verneda per la zona de la C-25 a Campllong, i s’executen trams dins de Cassà de la Selva i Llambilles. S’interconnecten també les dues vies verdes resseguint la riera Bugantó, amb una altra connexió a la ruta del Carrilet: Llambilles. L’actuació es divideix en divuit trams diferents, i s’hi localitzen diversos tipus de vies ciclistes: camí verd compartit amb vianants, pista de bicicletes bidireccional, carril bici protegit en zona interurbana i carrer en zona 30. La primera fase de l’obra s’enllestirà al març i la resta, a l’estiu.
El pressupost total és d’1,6 milions d’euros, cofinançat amb 750.000 euros del fons Feder. La resta es finança a través de la Diputació de Girona, els cinc ajuntaments i un ajut de la Generalitat.