Aterren l’edifici fantasma a la vella C-250 de Sant Feliu
Eren habitatges que feia 30 anys que estaven a mig fer i finalment Lidl hi farà un supermercat, amb l’opció de fer-hi pisos en el futur
La cruïlla de la carretera de Girona amb Joan Bordàs, conflictiva, es regularà amb semàfors
Sant Feliu de Guíxols s’ha començat a desempallegar, trenta anys després, d’un edifici fantasma abandonat des de la crisi immobiliària del 1993 a la carretera de Girona –l’antiga travessera de la C-250–. Després d’anys de converses entre els nous propietaris, la multinacional de supermercats Lidl, i el consistori i Urbanisme de la Generalitat, ahir l’empresa Mugadas va iniciar les tasques d’enderroc del bloc a mig fer, que s’allargaran fins a mitjans de març.
L’alcalde, Carles Motas, justifica que la llicència d’enderroc ja permet avançar, però està condicionada a respectar el període de nia d’ocells durant la primavera. Malgrat això, el tinent d’alcalde d’Urbanisme, Josep Saballs, avançava ahir que l’empresa vol reprendre els treballs a l’estiu amb la intenció d’obrir el futur establiment a finals d’any o principis del 2023.
El solar, de 5.354 m², encabirà uns 2.000 m² de superfície comercial, mentre que la resta es destinarà a aparcament, amb voreres eixamplades i nou arbrat. Però, i també és un fet nou, es tracta d’un “planejament dual”, en què la propietat no renuncia a l’opció de poder aixecar fins a 50 habitatges en els terrenys en el futur, un supòsit que preveu la llei d’urbanisme però que fins ara no s’havia utilitzat a Sant Feliu de Guíxols.
Cruïlla amb semàfors
En paral·lel, els promotors contribuiran a la reforma dels vials adjacents i de la conflictiva cruïlla entre la carretera i la rambla Joan Bordàs. Descartada l’opció d’un giratori, amb poca secció i vehicles que baixen embalats, hi posaran grups de semàfors per regular una intersecció en què sovint es produeixen topades i ensurts.
LA XIFRA
Els veïns, amb dubtes sobre la mobilitat
Perdre de vista l’esquelet de l’edifici, un focus de bardisses, canyes, rates i bretolades durant trenta anys, és una bona notícia per als veïns de l’entorn. Feia una dècada que s’havien reactivat moviments, primer entre la propietat fragmentada i més tard amb el consistori i la darrera oferta que ha fructificat sobre la taula. Ahir, però, diversos residents comentaven que no han vist dibuixos del projecte i alguns alertaven que l’increment de trànsit, sobretot de camions frigorífics, pot generar molèsties. També demanen que el govern local els informi.