Barcelona tindrà un espai propi dins el MWC que comptarà amb el Sónar, el Cruïlla i el festival Mira d’art digital
Hoffman destaca que serà un entorn “més relaxat i informal” que farà “d’aparador” de la ciutat
Barcelona estrenarà aquest any un nou espai propi dins el Mobile World Congress (MWC). Es tracta de Barcelona Beat, una zona de 1.500 m2 a l’aire lliure que se situarà entre els pavellons 4 i 6 del recinte. El director general de la GSMA i organitzador del MWC, John Hoffman, ha destacat que serà un entorn “més relaxat i informal”, que farà “d’aparador” de la ciutat. En aquest sentit, el tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha anunciat que l’espai comptarà amb tres dels festivals “amb més projecció” de la capital catalana com a protagonistes: el Sónar, el Cruïlla i el festival Mira d’art digital. A més, també hi haurà actuacions de discjòqueis, zones de descans, xerrades i presentacions.
L’espai s’obrirà cada dia a partir de les 12 h, malgrat que el plat fort serà a partir de les sis de la tarda, quan es presentaran les propostes dels festivals. Collboni ha reiterat que serà un espai que “ajuntarà cultura, tecnologia i talent” i tindrà capacitat per a 600 persones. Així mateix, hi participaran iniciatives com Barcelona Activa, la direcció de Promoció de Ciutat o l’Institut Municipal d’informàtica, entre altres.
El Beat Barcelona s’ha pensat en “estreta col·laboració” entre l’Ajuntament i GSMA, l’organitzador de l’esdeveniment. En aquesta línia, Collboni ha assegurat que la nova proposta pretén “relligar” la vinculació entre la capital catalana i el congrés. “Maximitzem el compromís de l’Ajuntament amb l’esdeveniment”, ha apuntat el tinent d’alcaldia.
Per la seva banda, Hoffman ha opinat que l’espai “reforçarà la franja de tarda, vespre i nit” del MWC i servirà com un “punt de trobada” entre congressistes.
Els festivals són els protagonistes
Els protagonistes del Beat Barcelona seran el Sónar, el Cruïlla i el festival Mira d’arts digitals, que tindran una programació diària pròpia. Cada dia un d’ells presentarà propostes que van des d’instal·lacions interactives, experiències immersives, xerrades o seleccions musicals. De 18 h a 20 h serà el torn dels discjòqueis.
El Sónar donarà el tret de sortida de l’espai el dilluns 28 de febrer. Entre les activitats, el festival ha programat la dj i productora catalana AWWZ, àlies de Gemma Papilo, que oferirà una proposta que combina la música en viu amb la intel·ligència artificial.
El dimarts 1 de març la programació anirà a càrrec del Cruïlla, que presentarà la música dels artistes que formaran part de l’edició del 2022 del festival. A més, es podrà reviure el concert que va oferir el grup Black Eyed Peas al festival del 2019 a través d’una experiència immersiva en 360º. “Fa anys que anem al Mobile a aprendre i aquest any anirem al MWC a ensenyar”, ha celebrat el director del Cruïlla, Jordi Herreruela. També hi ha programada una sessió del discjòquei resident de la sala Razzmatazz, DJ Amable.
El torn del festival d’arts digitals Mira serà el dimecres 2 de març, que presentarà la instal·lació ‘27.500 Parpadeos’, dels artistes Lolo & Sosaku, que es va estrenar al Llum BCN 2021 i consta de 25 escultures d’alumini.
Campanya ‘Barcelona with you’
Coincidint amb el MWC l’Ajuntament de Barcelona ha llançat la campanya ’Barcelona with you’, que es pot veure als cartells digitals de la plaça del Callao de Madrid. Collboni ha assegurat que es tracta d’una estratègia per “reforçar” la “cocapitalitat de Barcelona” a la resta de l’Estat “des del punt de vista tecnològic. “Esperem la visita també de la gent de Madrid perquè és un congrés pel conjunt del país”, ha subratllat el tinent d’alcaldia.
A més, la campanya també es podrà veure en diaris digitals de Regne Unit, Noruega, Finlàndia, Suècia, Bèlgica i Mèxic.