Compromís de l’Estat de fer una rotonda a l’accés a Garrigàs des de l’N-II
Ho va anunciar fa poc el cap de Transports a Catalunya, Vicente Vilanova, a l’alcaldessa de Garrigàs i als alcaldes de Borrassà i Palau de Santa Eulàlia
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana s’ha compromès a través del cap de la demarcació a Catalunya, Vicente Vilanova, a redactar i posar a licitació en el termini màxim d’un any el projecte executiu per a la construcció d’una rotonda a nivell a l’encreuament de la carretera N-II amb els accessos al municipi de Garrigàs, el nucli de Creixell a Borrassà i Palau de Santa Eulàlia.
Aquesta és una reivindicació històrica que es remunta a l’any 1986, quan els municipis afectats van demanar per primer cop una solució a la perillositat d’aquest accés. No és la primera vegada que es fa aquesta promesa. De fet, fins i tot hi ha hagut sobre la taula projectes redactats, tot i que mai s’han arribat a executar.
L’anunci es va fer durant una trobada que van demanar recentment els tres alcaldes dels pobles afectats. Van assistir a la visita a l’encreuament aquesta setmana el cap de la demarcació a Catalunya del Ministeri de Transports, Vicente Vilanova, i el cap de la unitat de Girona del ministeri, Jorge Verdú.
Les alcaldies dels tres pobles valoren molt positivament –en una nota feta pública ahir– la solució proposada pel ministeri perquè elimina el risc existent en aquest punt; perquè tindrà un “baix impacte paisatgístic en ser una rotonda a nivell”, i pel compromís del ministeri d’incloure l’obra en el seu pla d’actuació de vies.
Aquesta actuació s’ha planificat en uns terrenys expropiats per l’Estat l’any 2014 en el marc del projecte de desdoblament de l’N-II i accessos a diferents municipis, que va quedar aturat.
Mobilitzacions
El 2016 els veïns de la zona es van mobilitzar en diverses ocasions per reclamar una solució a la perillositat de l’encreuament. En aquella ocasió es va demanar suport a la Generalitat perquè pressionés el govern espanyol. Les reivindicacions en aquell moment eren conjuntes amb el poble de Pontós, que també tenia dificultats en l’accés a l’N II. Recordava recentment l’exalcalde de Borrassà Ferran Roquer que al llarg d’aquest anys hi ha hagut expropiacions i fins i tot moviments de terres i preparació en algun cas, que no s’ha arribat mai a convertir en cap millora.