L’Estat invertirà 130 milions per nous accessos a l’AP-7 i l’AP-2 a la demarcació de Tarragona
Es crearan enllaços per millorar la connectivitat a Vimbodí i Poblet, Tarragona, Roda de Berà o Banyeres del Penedès
L’Estat invertirà uns 130 milions d’euros en la construcció de nous accessos als trams de la demarcació de Tarragona de les autopistes AP-7 i AP-2.
L’objectiu és millorar la connectivitat, permeabilitat i accessibilitat de les autopistes amb altres vies del territori i facilitar els desplaçaments amb els municipis propers.
Així, es crearan nous accessos a Tarragona, Roda de Berà, l’Hospitalet de l’Infant, el Vendrell i Banyeres del Penedès per a l’AP-7; i a Vimbodí i Poblet per l’AP-2. A banda, també hi ha prevista una actuació per tal que quan entri en funcionament l’A-27 a Montblanc els vehicles enllacin directament amb l’autopista AP-2. La voluntat del govern espanyol és reduir al màxim els terminis d’execució.
En els pròxims mesos el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ja vol licitar els projectes per tenir-los l’any que ve i avançar feina. “El primer projecte constructiu que s’acabi serà el primer que es licitarà”, ha remarcat Flores.
Increment de trànsit
El secretari general d’infraestructures ha facilitat dades sobre l’increment del trànsit a l’AP-2 i AP-7 des que s’han eliminat els peatges. Entre Lleida i el Vendrell, el trànsit s’ha doblat, “sobretot en camions”.
A l’autopista del mediterrani l’increment mitjà ha estat d’un 50%. En aquest cas el nombre de vehicles varia en funció del tram. Així, segons ha detallat Flores, a l’entrada a Catalunya hi ha uns 30.000 vehicles diaris. Al voltant de Tarragona s’incrementen fins als 45.000, a Vilafranca del Penedès ja oscil·len entre els 70.000 i 80.000 diaris, per arribar a uns 100.000 a l’àmbit del Vallès.