Societat

Les entitats de consumidors aconsellen evitar la justícia i reclamar indemnitzacions

Una avaria històrica

L'Associació General de Consumidors, Asgeco, aconsella als afectats per l'apagada que reclamin indemnitzacions pels danys que hagin pogut patir. Aquesta confederació estatal recomana també que es comuniquin els danys a les empreses asseguradores de la llar. Segons va explicar a l'AVUI Manel Ruiz, director tècnic de la Unió de Consumidors de Catalunya (UCC), en primera instància s'ha de reclamar a Fecsa-Endesa, ja que "està establerta legalment la seva obligació de rescabalar les pèrdues".

D'entrada, "no es pot cobrar per un servei que no s'ha prestat", indica Manel Ruiz. Però en aquest cas, donades les greus conseqüències que pot haver tingut l'apagada, també "es poden reclamar els danys i prejudicis que ha provocat". La reclamació s'ha de fer a l'Oficina d'Atenció al Client de Fecsa-Endesa, ja sigui per via telefònica (902 50 77 50), per Internet (www.endesaonline.com) o bé a l'oficina de la companyia més propera al client. L'UCC recomana que quan es formalitzi la reclamació s'acompanyi de factures o "de proves que acreditin el valor del que s'ha perdut".

Si el client considera que la resposta de la companyia no ha estat l'adient, la UCC recomana recórrer a una segona instància, l'OMIC de Barcelona (Oficina Municipal d'Informació al Consumidor, telèfon 934 027 841) o l'Agència Catalana del Consum (telèfon 012, o a la web www.consum.cat). "En a-quest cas aniríem per la via de l'arbitratge", explica Ruiz. La UCC ofereix tota la informació (93 454 67 76), però només s'ocupa de les reclamacions dels seus socis.

En principi, l'empresa elèctrica s'hauria de fer responsable dels danys. Però el director tècnic de la UCC avisa que hi ha "clàusules evasives", i si l'avaria és per una "causa major" hi pot haver problemes.

També es poden reclamar danys i perjudicis per via judicial. Manel Ruiz recomana en aquests casos "mesurar bé els costos que pot comportar; a un particular que es quedi un dia sense llum difícilment li sortirà a compte".


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Acord d’augment salarial i vaga desconvocada de la recollida de brossa al Baix Ebre i Montsià

TORTOSA

Tallen l’R13 i l’R14 entre Vimbodí i l’Espluga del Francolí per un atropellament

VIMBODÍ
societat

Controlat l’incendi que va obligar a tallar l’AP-7 i el TAV

agullana
societat

La cursa ‘Apaguem el càncer’ reuneix 1.200 participants

girona
MOBILITAT

Pla de busos de Renfe per suplir el tall de les obres a l’aeroport del Prat

barcelona
crisi migratòria

Tensió a la frontera de Ceuta per un intent d’entrada massiu de migrants

barcelona
trànsit

Primera prova de límit de velocitat a 100 km/h a l’autopista AP-7

barcelona
medi ambient

La temperatura del mar cau un grau però continua estan en dígits de rècord

barcelona
EMRPESA

150 empreses de Móra la Nova opten a les ajudes del fons nucelar

barcelona