infraestructures
Pla de Rodalies
Rodalies canvia horaris i línies per obres simultànies
Dissabte es fan talls i canvis de freqüència i trajecte a set línies per obres a Castellbisbal, Sant Feliu, Molins i la Sagrera
L’R2 Nord i l’R11 acaben trajecte a Montcada i enllacen amb l’R4, R7 i R12
Des de Sant Jordi fins al febrer del 2023, Rodalies canvia freqüències de pas i finals de trajectes per quatre obres que es fan a la infraestructura i a estacions a Castellbisbal, Sant Feliu de Llobregat, Molins de Rei i la Sagrera. N’estaran afectades set línies que es mantenen en servei excepte aquest cap de setmana, en què s’ha de fer un tall puntual a l’R4.
Per l’adaptació a l’ample internacional del corredor mediterrani s’ha de fer nou el túnel entre Castellbisbal i Martorell, tram on se circularà per una sola via. Els trens de l’R4 amb destinació a Vilafranca i Sant Vicenç no tindran afectació però els que tenien Martorell com a final de trajecte ara el tindran a Castellbisbal. Entre Sant Vicenç i Castellbisbal hi haurà dos trens per hora i sentit i també hi haurà un bus complementari entre Castellbisbal i Martorell, mentre que de Castellbisbal a Terrassa hi haurà quatre trens per hora i sentit i reforç en hora punta. L’obra del túnel també afecta l’R8, en què els trens finalitzaran trajecte a Rubí i s’haurà d’arribar a Castellbisbal i Martorell amb busos alternatius.
Les obres a l’estació de Molins de Rei i el cobriment de vies a Sant Feliu faran que tots els trens de l’R1 finalitzin trajecte a l’Hospitalet. Entre Molins i l’Hospitalet, els usuaris disposaran dels trens de l’R4, que passaran cada quart d’hora i cada 10 minuts en hora punta. Entre l’Hospitalet i Maçanet hi haurà sis trens per hora punta i sentit, i quatre la resta de jornada. Aquesta pèrdua de freqüència es compensa amb combois de doble composició per a tots els serveis.
Aprofitant aquestes obres i afectacions, Renfe i la Generalitat han decidit redissenyar els serveis de les línies que passen pel túnel barceloní de plaça de Catalunya per disposar de freqüències de pas més homogènies. Això permetrà que l’R3 guanyi dos trens per hora en cada sentit entre Barcelona i Vic i que es recuperin tres trens per sentit fins a la Garriga –servei que ara s’havia de fer en autobús des de les Franqueses. L’R7 de Cerdanyola que acaba a Sant Andreu Arenal ara es perllonga fins a Molins en hora punta per reforçar la pèrdua de freqüència de l’R4. A més tots els trens d’ambdues línies tindran enllaç directe a Sant Andreu Arenal.
L’únic tall puntual de línia es produeix aquest Sant Jordi. L’R4 no tindrà circulació entre Castellbisbal i Martorell de les 20 h del dia 23 a les 6 h del dia 24. En darrer terme, l’obra a les noves estacions de la Sagrera i Sant Andreu Comtal modifica l’R2 Nord i l’R11. L’R2 Nord finalitzarà trajecte a Montcada i Reixac i per continuar fins a Barcelona caldrà agafar els trens de l’estació Montcada-Manresa, situada a 300 metres. Per Sant Jordi els passatgers de l’R11 gironina hauran de fer el mateix canvi a Montcada i els trens pararan a totes les estacions entre Granollers i Montcada. Diumenge, l’R11 recupera el servei habitual amb parada a totes les estacions entre Granollers i Barcelona-Sants.