L’aeroport recupera el pols al mes de maig
Hi passa un 70,6% dels viatgers del 2019, però més que del gener al 30 d’abril
L’evolució del trànsit de passatgers que arriben i surten de l’aeroport de Girona continua sobreposant-se a l’impacte de la pandèmia, tot i que els 161.938 viatgers que van fer-lo servir al maig encara suposen tot just el 70,6% respecte al maig del 2019. Però més que en l’agregació del passatge que hi havia circulat entre des d’inicis d’any fins a finals d’abril.
Amb l’arribada de la primavera, al monopoli de facto de Ryanair en temporada baixa s’hi sumen les rutes de companyies com ara Transavia, que hi va aportar 12.459 passatgers, i la britànica Jet2 –que no hi volava des de feia gairebé tres anys–, i ha reprès connexions amb diversos aeroports d’Anglaterra, tot i que encara amb la meitat de passatgers que aleshores. Els britànics, però, se situen com a primera nacionalitat d’origen dels viatgers, al maig, i retallen terreny al mercat alemany en el global anual.
Més vols, menys passatge
Tot plegat, amb més operacions d’enlairament i aterratge. Però hi influeix l’activitat d’escoles d’aviació i el fet que en els vols no hi ha tant de passatge També s’ha reduït el trànsit de mercaderies, tot i ser un segment que va oscil·lant. Però la tendència és que del -51,6% dels dos primers mesos de l’any, amb dades de 31 de maig, la caiguda del volum acumulat de passatgers ja era del -38,8%, i confien que vagi davallant durant la temporada alta.