Inverteixen 4,6 milions en un ferm sostenible en quatre carreteres gironines
Aquestes actuacions estan incloses en un pla del Departament de Territori per reduir les emissions de CO2
Beneficiaran més de 28 quilòmetres de vies
El Departament de la Vicepresidència i Polítiques Digitals i Territori invertirà 4,6 milions d’euros en la renovació del ferm de quatre carreteres gironines amb materials més sostenibles que els tradicionals. Aquestes actuacions s’inclouen en el pla de ferms sostenibles, que n’inclou vuit més i té per objectiu reduir la petjada de carboni, amb un estalvi estimat de 1.300 tones de CO2.
Quant a les actuacions gironines, es tracta dels vuit quilòmetres de la carretera GI-531 que uneixen les Planes d’Hostoles amb Sant Aniol de Finestres, dels també 8 quilòmetres de la GI-612, entre el Port de la Selva i Llançà; els 7 de la GI-514 entre Sant Julià de Ramis i Cornellà del Terri, i els 5,3 de la GIP-6042 i de la GIV-6043, que uneixen Peralada i Castelló d’Empúries.
En tots els casos es tracta de materials més sostenibles que els tradicionals com ara la mescla de vidre, la mescla en fred, la mescla amb fibres de cel·lulosa i la mescla altament modificada amb cautxú, respectivament. En tots els casos, la millora dels ferms incorpora noves tècniques i materials més sostenibles, ja citats: el disseny, la fabricació i l’execució de les actuacions.
El vicepresident, Jordi Puigneró, ha presentat el desplegament d’aquest programa, que suposarà una inversió total de 20 milions d’euros. En el cas de les millores en carreteres gironines, la inversió és d’1,3 milions d’euros en cada cas, excepte a la GI-612, que suma 795.944 euros.
Les obres, que començaran ara i tindran un termini d’execució de tres mesos, abastaran 116 quilòmetres de carreteres arreu de Catalunya.
LES XIFRES
Tècniques i materials innovadors
El pla de ferms presentat per Jordi Puigneró pretén afavorir la reducció d’emissions, l’economia circular, la sostenibilitat econòmica i la sostenibilitat energètica. I això es concreta amb l’aprofitament de materials reutilitzats i reciclats –pols de pneumàtic, àrids siderúrgics...–, amb tècniques que allarguen el cicle de la vida dels nous ferms i amb la reducció de la despesa energètica. A més, les adjudicatàries participen en la presa de decisions.