La fi dels peatges fa adaptar les variants a l’Alt Empordà
La declaració d’impacte ambiental per al desdoblament de l’N-II es modifica als trams de Figueres i Pont de Molins a la nova situació creada per l’alliberament dels peatges a l’AP-7
L’Estat ha adaptat les futures variants de Figueres i Pont de Molins a la nova situació creada per l’alliberament dels peatges a l’AP-7, segons informa l’ACN. Com que la fi de la concessió també ha canviat la mobilitat (ara els vehicles circulen per l’autopista sense pagar), això també comportarà canvis en els projectes, sobretot a l’hora de plantejar els enllaços que connectaran l’AP-7 amb l’N-II i que, des d’aquí, donaran accés a les variants. Per aquest motiu, el govern espanyol ha canviat part de la declaració d’impacte ambiental (DIA) que afectava tot el desdoblament de l’N-II entre Orriols i la Jonquera, un document que es va aprovar el 2017 i que havia de servir de base per redactar els projectes. Ara es modifica només en aquests trams.
El pressupost de l’Estat per a aquest 2022 destinava poc més de 700.000 euros als trams entre Orriols i Pont de Molins, i des d’aquí fins a la Jonquera no hi apareixia cap partida per a l’N-II.
Ara, però, el govern ha fet un pas administratiu més per avançar cap a la millora de l’N-II a l’Alt Empordà. El Ministeri per a la Transició Ecològica ha modificat la DIA i l’ha adaptada a la nova situació que s’ha creat arran de la fi dels peatges a l’AP-7: el que modifica són els futurs enllaços que eren a banda i banda de les variants “multicarril” de Figueres i Pont de Molins. Entre d’altres, es projecta fer nous viaductes sobre l’autopista per connectar els carrils de circulació. I a l’inici de la variant. venint des de Bàscara, també s’hi projecten dos aparcaments d’emergència. Per a la resta de trams; és a dir, els que estan situats entre Orriols i Figueres, i entre Pont de Molins i la Jonquera, la DIA aprovada el 2017 continua vàlida.