Societat

Llei de la selva al carril bici d'Enric Granados

La notícia del lector

Si fa uns dies La notícia del lector constatava, a partir de l'experiència de Xavier Faus, que circular pel carril bici de Barcelona suposa haver de salvar un obstacle cada dos minuts, abans-d'ahir, l'enderrocament d'un edifici al carrer Enric Granados, entre Rosselló i Provença, va fer augmentar aquesta ràtio, o si més no, el nivell de perillositat.
Aquestes obres i la presència d'una grua van obligar els operaris a tallar la circulació del carril principal -de vehicles-, i la llei de la selva es va imposar com a reguladora del trànsit en aquest tram de carrer.

Els cotxes van usurpar, de forma tolerada, el carril bici. Les bicicletes, més febles, no van tenir més remei que ocupar la vorera o entrar en competència amb els vehicles per fer-se respectar en el seu carril. Mentre que els més vulnerables, els vianants, es van haver de resignar a compartir la vorera amb els ciclistes.

Aquest desplaçament cap a un cantó de vianants de la circulació es va produir, a més, en un tram on el pas de bicicletes és força freqüent, perquè connecta el carril bici de la Diagonal amb el centre de la ciutat, i sense cap cartell informatiu que alertés els ciclistes, els vianants i els conductors.

"Una mica més i un cotxe m'atropella!", explicava el Marc Pérez, que ahir a la tarda baixava, com fa habitualment, pel carril bici del carrer Enric Granados i es va veure sorprès pels canvis d'última hora : "Això és la llei del més fort". Ell, com la majoria dels ciclistes que circulaven ahir per aquest carrer, va optar per salvar l'obstacle del canvi de carrils circulant per la vorera: "No m'agrada passar per aquí, perquè molesto els vianants, però no tinc alternativa".

"Sempre plou sobre mullat", explicava la Marta Garcia, que és veïna de la zona i està "farta" de conviure amb els problemes de circulació que es deriven de la construcció d'un intercanviador per a l'estació de Ferrocarrils de Provença.

Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a la col·laboració de Marc Pérez, usuari de la bicicleta.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Xavier Morlans
Vicari de Santa Anna. Publica ‘Capellans cèlibes. Capellans casats’ (Ed.Claret)

“Crec que el celibat dels preveres ha de ser opcional”

Barcelona

Aliada per al futur del català en l’era digital

Barcelona
gastronomia

L’octubre més gastronòmic engega motors

Sant Sadurní d’Anoia
La Garrotxa

Menys incivisme i més respecte a l’entorn a les zones de bany fluvial de la comarca

Olot
SOCIETAT

Terrassa acull el festival vegà més gran d’Europa a l’aire lliure

TERRASSA
SOCIETAT

Barcelona suma 133 agents i ja té 3.431 efectius de la Guàrdia Urbana

Barcelona
SALUT

La Catalunya Central forma en detecció precoç del suïcidi

Vic
CASTELL D’ARO

Restauren la bassa del Dofí, primera zona humida artificial catalana, 35 anys després

CASTELL D’ARO
SOCIETAT

Medinyà es prepara per acollir la 14a Fira del Conte

medinyà