Infraestructures i serveis

Liciten la millora de l’N-230 a la boca nord del túnel a Vielha

El ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) hi destina 1,2 milions per ampliar la calçada i estudiar si posa carrils addicionals d’avançament

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha licitat per 1,19 milions d’euros (IVA inclòs) el contracte per redactar el projecte de condicionament i millora de l’N-230, en el tram que discorre entre la boca nord del túnel Joan Carles I i el municipi de Vielha. El projecte preveu l’ampliació de la calçada en aquest tram de 6 quilòmetres i també s’estudiarà la possibilitat d’implantar carrils addicionals d’avançament, amb l’objectiu de millorar la seguretat a la carretera. El projecte s’emmarca dins l’agenda d’actuacions previstes per millorar l’N-230, entre Almenar i la frontera francesa, presentat el setembre passat pel Ministeri de Transports.

La carretera N-230 forma part d’un eix que dona accés des de Lleida a la Val d’Aran i França, esdevenint un eix fonamental per al desenvolupament econòmic i social de la zona. El tram entre la boca nord del túnel Joan Carles I i la població Vielha s’assenta pràcticament en tot el seu recorregut a mig vessant, la secció transversal amb prou feines assoleix els 7 metres d’ample, no té vorals i presenta un pendent mitjà de 5,7%, en haver de salvar un desnivell de 400 metres des de la cota del túnel fins a la població de Vielha. Les rampes pronunciades i les condicions del traçat dificulten l’avançament de vehicles més lents.

Els treballs de millora es completaran amb el disseny de la rehabilitació estructural del ferm que resulti necessària, l’estudi de la implantació de punts de frenat (especialment al final de la recta d’entrada a Vielha) i d’un salvaallaus, que substituirà l’actual. També forma també part del projecte la tramitació de l’avaluació ambiental de l’actuació.

Aquest projecte forma part de l’agenda d’actuacions per a millorar la carretera N-230, entre Almenar i la frontera francesa, presentada el setembre passat. Recentment, el Ministeri de Transports han licitat també els contractes per redactar el projecte de l’A-14, entre Almenar i el límit amb la província d’Osca, i el projecte de condicionament com a carretera 2+1, entre Benavarri i Sopeira.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El servei de l'R-13 i l'R-14 entre Lleida i Tarragona es recupera progressivament després de l'atropellament

VIMBODÍ

Acord d’augment salarial i vaga desconvocada de la recollida de brossa al Baix Ebre i Montsià

TORTOSA
societat

Controlat l’incendi que va obligar a tallar l’AP-7 i el TAV

agullana
societat

La cursa ‘Apaguem el càncer’ reuneix 1.200 participants

girona
MOBILITAT

Pla de busos de Renfe per suplir el tall de les obres a l’aeroport del Prat

barcelona
crisi migratòria

Tensió a la frontera de Ceuta per un intent d’entrada massiu de migrants

barcelona
trànsit

Primera prova de límit de velocitat a 100 km/h a l’autopista AP-7

barcelona
medi ambient

La temperatura del mar cau un grau però continua estan en dígits de rècord

barcelona
EMRPESA

150 empreses de Móra la Nova opten a les ajudes del fons nucelar

barcelona