TECNOLOGIA
Ultimàtum de Musk als treballadors de Twitter
El magnat fa triar els empleats entre treballar llargues jornades i de forma molt dura o deixar l’empresa amb una indemnització de tres mesos de sou
Elon Musk ha donat aquest dimecres un ultimàtum als treballadors de Twitter, oferint-los triar entre dues opcions: comprometre’s a treballar llargues jornades i de manera extremadament dura, o deixar l’empresa amb una indemnització de tres mesos de sou.
El propietari de la xarxa social ha enviat un correu electrònic a la plantilla, publicat per diversos mitjans especialitzats, en què ha anunciat que per crear la Twitter 2.0 caldrà “treballar moltes hores a alta intensitat” i que només els que ofereixin un “acompliment excepcional” passaran el tall.
“Si estàs segur que vols ser part de la nova Twitter, si us plau prem sí a l’enllaç de sota”, assenyala el missatge, que afegeix un enllaç a un formulari que cada empleat pot emplenar.
“Qualsevol que no ho hagi fet a les cinc de la tarda de demà (les onze de la nit hora catalana) rebrà tres mesos d’indemnització”, afegeix Musk.
Al missatge, el nou propietari de Twitter avança a més que l’empresa estarà a partir d’ara més enfocada cap a l’enginyeria i que els programadors constituiran la major part de la plantilla i tindran més influència.
“En el fons, Twitter és una empresa de programari i servidors, així que crec que això té sentit”, apunta l’empresari.
Musk ja ha emprès una important reducció de la plantilla de la xarxa social, on pocs dies després d’aconseguir el control va acomiadar aproximadament la meitat dels al voltant de 7.500 empleats que tenia l’empresa.
Els últims dies, el multimilionari també ha acomiadat diversos empleats que van qüestionar a través de la pròpia xarxa social algunes de les seves afirmacions sobre el funcionament de Twitter.
El caòtic desembarcament de Musk a la companyia ha inclòs a més l’anunci —i posterior retirada— de nous serveis com la verificació de pagament, que permet a qualsevol que pagui vuit dòlars al mes, comptar amb el símbol blau que fins ara identificava a comptes rellevants la identitat dels quals havia estat confirmada.
Enmig de les crítiques, i després que usuaris utilitzessin aquesta opció per fer-se passar per empreses i personalitats, Twitter va aturar temporalment aquest nou servei, Twitter Blue, que en principi va dir que tornaria a posar en marxa a finals d’aquesta setmana.
Dimarts a última hora, Musk va anunciar que el rellançament de Twitter Blue s’endarrereix fins al 29 de novembre per garantir que és sòlid.