Infraestructures i serveis

Rodalies estrena estació a Sant Andreu i vies a la Sagrera

L’R2 i l’R11 de Girona i el Vallès ja passen per la futura estació del TAV, com l’R1 del Maresme

Amb el tancament de l’antiga Sant Andreu Comtal, ara toca habilitar les vies d’alta velocitat a la Sagrera

Les línies de Rodalies i regionals que tindran parada a la futura estació d’alta velocitat (TAV) de la Sagrera –R2 i R11– ja passen des d’ahir per dins d’aquesta terminal en construcció, juntament amb l’R1 del Maresme, que ja la travessa des del 2020. L’estrena del corredor definitiu permetia, ahir, posar en servei també la nova estació de Rodalies de Sant Andreu, molt més gran i moderna que la històrica i petita que s’ha mantingut fins al dia 2 de desembre com la més antiga en servei a l’Estat espanyol.

Adeu a l’estació Comtal

El nom de la parada de “Sant Andreu Comtal” passa també a la història, substituït pel nou de “Sant Andreu” a seques, que permet a l’usuari relacionar la nova estació de Rodalies d’aquest barri amb la contigua estació homònima de la línia L1 de metro –encara que el transbord es fa pel carrer, es pot fer en dos minuts–. El trasllat de l’R2 i l’R11 al seu corredor definitiu per la Sagrera permetrà ara traslladar les vies d’alta velocitat cap a França a una planta superior a la dels trens de Rodalies –la construcció de la Sagrera durarà anys.

Fet en tres mesos

L’operació de trasllat de l’R2 i l’R11 s’ha fet amb èxit en tres mesos, tot i l’evident incomoditat i l’allargament de la durada del trajecte per als usuaris de Girona i del Vallès, que durant setmanes han hagut de baixar a l’antiga Sant Andreu Comtal per canviar a l’L1 del metro. I encara pitjor: durant uns pocs dies, han hagut d’acabar o iniciar el recorregut a Montcada i Reixac per fer transbord a l’R3 o l’R4 fins a Sants, o al bus fins a Sagrera-Meridiana. Ahir l’estrena es feia oficialment amb la presència de la ministra de Transports, Raquel Sánchez; el conseller de Territori, Juli Fernàndez –el president Pere Aragonès no hi va assistir finalment–, i l’alcaldessa Ada Colau, així com la presidenta d’Adif, María Luisa Domínguez, i el de Renfe, Isaías Táboas.

Els responsables de les administracions es van felicitar per una obra que és el primer pas per fer de la Sagrera el nus ferroviari del nord de Barcelona i el gran passeig urbà que unirà per als vianants els districtes de Sant Andreu i Sant Martí, separats durant dècades per la ferida del corredor de les vies.

LA FRASE

El pla de Rodalies preveu 4.600 milions fins al 2025. Se n’han executat 2.200, el 48%, en dos anys
Raquel Sánchez
ministra de transports


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia