Immersos en una bona campanya de Nadal
Els comerciants de les ciutats gironines espremen al màxim els últims dies de compres
Satisfets amb les xifres de vendes aconseguides
Malgrat la gran competència que genera internet, el petit comerç i els centres comercials gironins estan en general contents de com està funcionant la campanya comercial de Nadal, que encara estan esprement al màxim. Queden, doncs, molts consumidors i consumidores que es decanten per triar i remenar en una botiga física, ja sigui dins d’uns grans magatzems o voltant pels carrers més cèntrics de les ciutats.
Tot i que es manté a l’expectativa perquè el ritme de vendes és més lent del que esperava, l’associació de comerciants Girona Centre Eix Comercial, per exemple, confia a acabar la campanya bé i incrementar les vendes un 5% de mitjana en relació amb l’any passat. Alguns establiments preveuen augments d’entre el 10% i el 15%, mentre que d’altres parlen de vendes similars al 2021. Afirmen que aquesta és la campanya més forta de l’any per al comerç de proximitat i el sector “vol mantenir l’optimisme”, però han notat que “la compra s’ha endarrerit”. A banda de la situació d’incertesa general, una de les causes més immediates, segons alguns botiguers, podria ser el pont de la Puríssima, que va propiciar una despesa extraordinària, “i ara s’espera fins a finals de mes per fer les compres de Nadal, coincidint amb el cobrament de la paga extra”.
Els comerciants d’Olot també estan força satisfets de com estan funcionant les vendes nadalenques, sobretot amb la bona arrencada que s’ha tingut amb el pont de la Puríssima. “S’ha vist molta gent voltant pels carrers i molts visitants de fora, atrets també per la fira i la mostra de pessebres”, explica Estanis Vayreda, regidor de Promoció Econòmica de la ciutat. Una afirmació que comparteix la presidenta de l’Associació de Comerciants d’Olot, Anna Planella, que espera que les bones vendes continuïn i es refia de les compres d’última hora, especialment en el sector de la moda i els complements, que solen ser “els últims ítems de la llista; primer es prioritzen coses útils”.
A Figueres estan vivint el punt àlgid de la campanya festiva: “Aquests dies tot està desbocat. Els compradors d’última hora es barregen amb els visitants francesos, que sempre venen aquests últims dies. Hi ha molta afluència i es nota; als carrers es parla francès”, exposa Frederic Carbó Pujol, president de Comerç Figueres, que destaca també favorablement les xifres de venda: “Estem arribant als números del 2019, d’abans de la pandèmia, un dels objectius que ens havíem marcat des de l’associació.” No tan desmesurada però també a l’alça respecte a altres hiverns, la campanya a Castell-Platja d’Aro també es viu al màxim aquests dies. “No és la nostra temporada més bona, que evidentment és l’estiu, però estem lluitant –i ho estem aconseguint– per potenciar la gran oferta comercial que tenim també a l’hivern”, subratlla Manel Canadell, president de l’Associació d’Empresaris de la vila, que destaca l’oferta que hi ha tot l’any: “Tenim una oferta comercial única, obrim tot l’any, dissabtes i diumenges. Cal venir-hi també a l’hivern, a Platja d’Aro.”
Els grans centres, contents
LES FRASES
LA FRASE
Fortes campanyes per promoure el comerç local
Moltes poblacions gironines han engegat campanyes potents per potenciar i reactivar el petit comerç, molt tocat per la crisi derivada de la covid-19 i pel context de crisi global, amb la pujada de preus generalitzada i l’encariment de costos. Els comerciants d’Olot, per exemple, han unit esforços amb l’Ajuntament a través de la campanya Olot, el millor regal de Nadal, que vol conscienciar la població de la importància d’aquests sectors i la seva contribució a la ciutat. Fan una crida a apostar per les botigues, bars i restaurants més propers a l’hora de comprar i “donar suport a les persones que aixequen la persiana de cada negoci, per tot el que contribueixen a donar vida a la ciutat”.
En la mateixa línia, l’Ajuntament de Llagostera i la Unió de Botiguers han impulsat la segona edició de la campanya Aquest Nadal, comprar a Llagostera té premi, amb la voluntat de fomentar el comerç local. “La campanya pretén dinamitzar el comerç de Llagostera durant aquestes festes de Nadal amb una injecció aproximada de 95.000 euros als comerços del municipi adherits a la iniciativa”, exposa el regidor de Promoció Econòmica, Eduard Díaz. Persegueixen el mateix objectiu tant el lema Nadal a Palafrugell com l’eslògan Aquí ho trobaràs tot, la campanya comercial d’aquest Nadal de Palafrugell, que vol aconseguir reactivar les compres, fidelitzar els clients i premiar els negocis i comerços repartint molts premis.