El peatge de la C-16 al Bages tindrà més descomptes
El govern pretén, així, fer créixer l’ús de l’autopista
La Plataforma No Més Morts a la C-55 critica la mesura
Els usuaris del peatge de la C-16 a Sant Vicenç de Castellet tindran més bonificacions. Així ho va anunciar ahir el conseller de Territori, Juli Fernàndez, que va explicar que, durant el primer trimestre del 2023, les rebaixes passaran del 70 al 80% a la barrera troncal i del 41 al 60% a la lateral. També va informar que, als usuaris de la ronda de Manresa, no els caldrà Teletac per passar-hi, sinó que la barrera s’obrirà amb previ registre en una plana web . L’objectiu és millorar la mobilitat del Bages, la seguretat i que “més usuaris puguin fer servir la via”, segons va dir.
Així, a partir del 2 de gener, entrarà en funcionament el nou sistema per beneficiar-se de la bonificació del 100% del cost del peatge a la ronda de Manresa, sense necessitat d’associar un mitjà de pagament. Un cop donat d’alta a la plana web, la barrera s’aixecarà. Tot i això, els sistemes actuals de Via-T o l’aplicació Satelise continuaran sent vigents. La gratuïtat s’aplica per a tots els recorreguts entre l’enllaç 41 i el final de l’autopista C-16 a Sant Fruitós de Bages, un tram d’uns 13 quilòmetres. La bonificació és en tots dos sentits de circulació i a turismes, furgons i furgonetes, de dilluns a divendres feiners, les 24 hores.
A l’anunci, hi va reaccionar la portaveu de la Plataforma No Més Morts a la C-55, Fina Casals: “Es riuen de tota la comarca”, va afirmar. Segons ella, la C-16 és infrautilitzada per comparació a la C-55. “Encara ens queden 15 anys de pagar una autopista que està feta per anar de Barcelona a la Cerdanya”, va dir. Per la plataforma, els esforços que es dediquen a la C-16 s’haurien de dedicar a la C-55 i també a connectar-la amb l’hospital comarcal.
14.677 pàrquings a 102 estacions de tren i d’autobús
La Generalitat crearà 14.677 noves places d’aparcament d’intercanvi modal, conegut com a park&ride, a 102 estacions de tren i d’autobús de 81 municipis de la demarcació de Barcelona. Segons van explicar ahir el Departament de Territori i l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) en la presentació del projecte, els pàrquings seran espais destinats a vehicles privats –cotxes, motocicletes, bicicletes i patinets elèctrics–, on també s’oferiran altres serveis com ara punts de recollida de paqueteria i de recàrrega de vehicles. Ara, hi ha 13.000 places funcionant i l’objectiu és arribar a 26.000 abans del 2030. Territori i l’ATM van confirmar que els estacionaments seran de pagament, tot i que inclouran bonificacions per als usuaris del transport públic.