Un avió amb 72 persones a bord s’estavella al Nepal
L’aparell havia sortit de Kàtmandu en direcció a Pokhara, una popular destinació
L’accident va tenir lloc quan anava a aterrar
La companyia nepalesa Yeti Airlines descarta que hi hagi supervivents
Un avió de l’aerolínia nepalesa Yeti Airlines amb setanta-dues persones a bord –68 passatgers, entre ells 2 infants, i 4 tripulants– va estavellar-se ahir entre l’antic i el nou aeroport de la ciutat de Pokhara, a 200 quilòmetres de la capital. No hi ha esperances de trobar supervivents, va avançar un portaveu de la companyia aèria. En l’avió, un ATR-72, hi viatjaven, a més de nepalesos, ciutadans indis, russos, coreans, un argentí, un irlandès i un ciutadà també de l’Estat francès, segons van informar les autoritats aeroportuàries de l’agència de notícies índia ANI.
Els equips de cerca i rescat havien aconseguit recuperar 68 cossos a l’hora de tancar aquesta edició. La recerca dels quatre restants continuarà avui. El Nepal guardarà avui un dia de dol per les víctimes del que ja és un dels pitjors accidents aeris de la història del país, el més greu dels últims deu anys.
L’avió feia un vol intern. S’havia enlairat de Kàtmandu i anava a aterrar a l’aeroport nou de Pokhara, que serveix de connexió per als viatgers que es dirigeixen a la localitat de Jomsom, en ple Himàlaia, una destinació popular entre els turistes estrangers que visiten l’Annapurna (8.091 metres) o la regió de Mustang, centre de pelegrinatge per a fidels del budisme i l’hinduisme.
Però durant la maniobra d’apropament a l’aeroport per anar a aterrar, l’aparell va caure en una zona de vegetació a la vall del riu Seti Gandaki, l’única no habitada en una zona residencial. L’avió es va enlairar de Kàtmandu a 2/4 d’11 del matí –hora local– i l’últim contacte amb la torre de control va ser deu minuts abans de les 11, quan es preparava per aterrar. Vídeos publicats a les xarxes socials, atribuïts a l’accident, mostraven columnes de fum alçant-se de la zona del sinistre. Les autoritats nepaleses han obert una investigació per aclarir les causes de l’accident.
Segons el web de seguiment de vols FlightRadar24, l’aparell accidentat –un ATR 72, aparell impulsat per dues hèlixs utilitzat per nombroses companyies– tenia quinze anys d’antiguitat i el temps en el moment del sinistre era clar, va assegurar Jagannath Niroula, portaveu de l’Autoritat d’Aviació Civil del Nepal.
El Nepal, amb freqüents accidents aeris, ha estat objecte de reiterades sancions internacionals per la falta de controls. De fet, la UE té vetat l’accés al seu territori a les aerolínies nepaleses des del 2013.