Societat

Els usuaris del Bicing suspenen la disponibilitat de bicicletes i d'ancoratges del servei

Transport públic

Els usuaris puntuen el servei del Bicing amb un 6,64 sobre deu, tot i que suspenen la disponibilitat de bicicletes amb un 4,54 i d'ancoratges amb un 4,90. Els aspectes a millorar són la resposta rebuda després d'haver fet una reclamació (5,53) i l'estat de manteniment de les bicicletes (6,09). El que valoren més positivament és el model de bicicleta (7,2), la situació de les estacions (7,2), la facilitat d'utilització del servei (4,2) i la tarifa d'abonament anual (6,8).

Francesc Narváez, regidor de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, ha presentat aquest dilluns les dades de l'enquesta, realitzada el maig de 2008 de manera aleatòria i per correu electrònic a 2.965 abonats que han utilitzat el servei un mínim de cinc vegades.

Actualment el Bicing compta amb 151.479 abonats, 367 estacions i 5.500 bicicletes en servei. Narváez ha explicat que a finals de juliol d'aquest any finalitzarà la "implantació definitiva del Bicing" amb un total de 384 estacions repartides per diversos districtes i un màxim de 6.000 bicicletes. La resta d'estacions fins arribar a les 400 de moment no es poden instal·lar ja que es troben en zones d'obres.

Canvis al Bicing

L'Ajuntament preveu limitar el creixement del Bicing, per aquest motiu durà a terme diferents canvis per a consolidar-lo. D'aquesta manera, el setembre es milloraran els sistemes d'informació de servei, es millorarà el sistema d'ancoratge amb la incorporació d'un led més gran i un avís sonor, i el juny es reforçarà el servei d'atenció al client. A més a més, es pretén realitzar altres millores tot i que encara no s'ha anunciat quan. Aquestes són un augment del nombre de vehicles de distribució i la incorporació d'un comprovant que mostri que la bicicleta ha estat retornada correctament per tal que es generi un rebut a la zona d'usuari del web.

Un accident per cada 108.000 usos

Narváez ha exposat que l'ús mig d'utilització del Bicing és de 16,8 minuts els dies laborables i 21,8 minuts els dies festius. El regidor ha destacat que des de la implantació del servei hi ha hagut "només 83 accidents" d'un total de 8,7 milions de desplaçaments. Hi ha hagut un accident per cada 108.000 usos i només en tres casos els accidentats han acabat a l'hospital.

Cada dia es realitzen uns 39.500 viatges, dels que un 1,5% deriven en queixes, reclamacions o suggeriments. En concret, cada dia hi ha 4.500 visites a la pàgina web, 1.200 trucades, 300 visites a l'oficina d'atenció a l'usuari de la plaça Carles Pi i Sunyer i 150 correus electrònics rebuts.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
URBANISME

17,4 milions d’euros per renovar el túnel de la Rovira

bARCELONA

Presenten al·legacions a la modificació del PGOU del Campus de Salut

GIRONA
SOCIETAT

L’Ajuntament de Manresa condemna l’agressió transfòbica a l’estadi del Congost

Manresa
Cultura

Mor Josep Falguera, fundador de la companyia tèxtil Grup Falguera

HABITATGE

Un jutge reconeix el dret a compra de 168 pisos de lloguer assequible propietat d’Inmo Criteria

l’hospitalet de llobregat
TRANSPORTS

L’EMT introdueix el pagament amb targeta i mòbil als busos

Tarragona
SOCIETAT

CCOO alerta que les condicions empitjoren al transport per carretera

Barcelona
medi ambient

184 milions per al manteniment del clavegueram a Barcelona en els propers 8 anys

Barcelona
societat

Denunciats per navegar amb moto aquàtica dins dels Aiguamolls

sant pere pescador