El trasllat de l’estació de tren de Figueres fins a Vilafant té detractors
La CUP, de la coalició Guanyem, en el govern, s’hi mostra contrària i també ho fa la Iaeden
També n’és contrària la Plataforma de Promoció de Transport Públic
L’anunci del trasllat de l’estació de tren convencional anunciada pel govern de Figueres no és una bona notícia per a tothom. Ni la CUP de Figueres, formació que forma part del govern local dins de Guanyem Figueres (amb un regidor); ni la Institució Altempordanesa per a la Defensa i Estudi de la Natura (Iaeden), ni tampoc la Plataforma de Promoció de Transport Públic (PTP) consideren que hagi estat un encert .
La CUP creu que la decisió és “greu” i el mateix dia de l’anunci es va mostrar “molesta” per la notícia donada pel representat del Ministeri de Transports, Xavier Flores, acompanyat de l’alcaldessa, Agnès Lladó, i el vicealcalde, Pere Casellas. La CUP es mostra “perplexa” que ERC “accepti l’opció més cara i allunyada dels beneficis socials i econòmics que porten totes les ciutats a voler una estació de tren al centre”.
Per a la CUP el trasllat de l’estació de tren a Vilafant “farà perdre capitalitat a Figueres” i va en detriment “de l’interès general”. La formació anticapitalista lamenta “la inviabilitat econòmica i social del projecte, així com l’impacte ambiental, farà que no prosperi i es perdi una oportunitat d’or per mantenir l’estació al centre de la ciutat amb condicions”. Finalment el cap de llista en les municipals del maig, Xavier Colomer, va manifestar que l’anunci de Lladó i Casellas suposa una “fissura” en les relacions entre ERC, el PSC i la CUP, fet que “complica compartir un projecte ” després de les eleccions.
Així mateix, la Iaeden és favorable al cobriment i la permanència de les estacions on són ara. Esgrimeixen diversos arguments, entre els quals destaquen que el cobriment permet mantenir l’estació al centre, mentre que el trasllat a Vilafant l’allunya de la majoria de la població.
També que el trasllat obliga a fer obres d’infraestructura com ara aparcaments i accessos, i es pregunta “qui pagarà aquestes obres complementàries”. Van remarcar així mateix que en els darrers 15 anys, “mentre els alcaldes feien volar coloms amb la intermodalitat, un munt de ciutats catalanes han resolt el problema amb diferents modalitats de cobriment”. Per acabar, la Plataforma de Promoció de Transport Públic (PTP) va ratificar a la cadena Ser que n’eren contraris. “A Cambrils i Salou van traslladar l’estació del centre cap als afores i en dos anys han perdut el 75% dels passatgers”, va dir Josep Maria Olivé, portaveu de la plataforma.