Infraestructures
Resolució sobre la botzina de les variants de Bracons
Territori informa de les 78 al·legacions després d’aturar el projecte constructiu
Prudència als ajuntaments de les Preses, la Vall d’en Bas i Olot fins a aprofundir-hi
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha complert. Va anunciar que a final de febrer, com a màxim a principi de març, comunicaria la resolució de les 78 al·legacions presentades a l’estudi de traçat de les variants d’Olot i les Preses i ha complert. Ha tallat així de soca-rel les reticències que es van generar a principi de febrer, quan aquest diari va informar sobre l’aturada del projecte constructiu fins a la resolució de les al·legacions, coincidint amb el canvi de color polític al capdavant del departament i revifant així la polèmica entre defensors i detractors.
Gràcies a l’Aecat, el sistema de comunicació digital públic que agilitza les comunicacions oficials, el dimecres passat a la tarda, els ajuntaments de les Preses, la Vall d’en Bas i Olot van rebre les resolucions que els pertoquen, però els particulars hauran d’esperar als primers dies de la setmana vinent. És molt aviat perquè els alcaldes facin una valoració, perquè el gruix de documentació és considerable, en el cas de la Vall d’en Bas, per exemple, ocupen tres volums d’unes vuit-centes planes cadascun. Tots tres han encarregat als respectius serveis tècnics que s’ho estudiïn bé abans de pronunciar-se. Sí que ha fet una primera valoració el d’en Bas. Lluís Amat ha dit que la seva primera impressió és que Territori ha estimat la majoria de les al·legacions del seu Ajuntament. Ha remarcat, però, que, partint de la base que ells no volen aquesta variant, fa que estiguin “menys disgustats” respecte a aquest projecte. Amat ha anunciat que ha demanat una reunió amb el secretari general d’Infraestructures per resoldre dubtes.
La valoració que faran els tres alcaldes un cop estudiades a fons les respectives resolucions, al cap i a la fi, no ha d’aportar grans sorpreses, si es té en compte que amb Xavier Flores al capdavant de la Direcció General de Carreteres ja es va anunciar que s’introduïen moltes de les peticions dels alcaldes al traçat escollit per estudiar. Aquestes peticions són les que, si no hi ha sorpreses, les que es recullen a les al·legacions estimades. Les més rellevants preveuen l’allargament del mig quilòmetre de túnel subterrani del Verntallat fins a quasi el doble i amb més tram al sud, per no afectar els habitatges de la zona i al nord fins al pas de la Torre; un giratori més petit al previst d’accés a l’hospital d’Olot i caldrà veure quin és l’encaix del tram trenat pròxim a l’enllaç de la Canya i sobretot com s’incorporen les recomanacions de l’ACA i del Departament de Medi Ambient a l’enllaç de les dues variants a Codella, que no serà a dos nivells i que desplaça el giratori proper al túnel.
Territori ha complert amb les al·legacions i, ara, caldrà veure si ho fa amb el termini del projecte constructiu, que Typsa ja podrà reprendre. És anunciat per a final d’any, amb mig de retard sobre el termini inicial.