Societat

Les obres se sumen a la crisi a Pérez Galdós

La baixada de vendes als diferents comerços del carrer Pérez Galdós de Gràcia no s'explica només per la crisi. En aquest cas, tot suma. Des del mes de febrer, els veïns de la vorera que queda més a prop de Gran de Gràcia saben el que és viure entre reixes, ja que les obres que s'estan duent a terme al seu carrer els han deixat "pràcticament empresonats".

Ara disposen d'escassament un metre de passadís perquè la gent pugui passar per davant dels seus establiments i una cosa que és més complicada: no hi ha una entrada directa des de la vorera del davant cap a les seves botigues, sinó que els seus clients potencials haurien de caminar una bona pila de metres per encarar l'entrada al passadís que tenen com a carrer.

"Si la cosa segueix així haurem de tancar, hem notat una baixada de vendes de més del 50% i l'any ja no era per tirar coets", lamenta el Blas Serón, el propietari d'una de les botigues de queviures que està patint les conseqüències econòmiques de les obres. Unes obres que, a més, ja es comencen a eternitzar als ulls de les persones que viuen o treballen a prop de la plaça Lesseps, on des del 2003 s'han sumat la reforma del metro i la de la plaça. Ara, però, el projecte encara ja la recta final. Si tot segueix el calendari establert, la plaça hauria d'estar enllestida a principis del 2009.

En total, cinc anys de gimcana. I ara cal afegir-hi les obres de Pérez Galdós, que hi estan instal·lant la recollida pneumàtica d'escombraries, que es connectarà a Lesseps, i que preveuen convertir el carrer en una via exclusiva per a vianants. Els responsables del projecte, Bimsa, expliquen que es tracta "d'un projecte de gran envergadura i que les tanques s'hauran de mantenir al carrer, com a mínim, dos mesos més.
Asseguren, però, que el fet de convertir el carrer en una via exclusiva per a vianants acabarà "revertint en els negocis dels comerciants que ara se senten perjudicats, ja que incrementarà el volum de gent que passeja per aquesta via". A més, la instal·lació de la recollida pneumàtica farà desaparèixer els contenidors del carrer, "cosa que afavorirà el comerç".

Dia a dia complicat
Tot i així, ara per ara, els comerciants veuen molt lluny aquesta llum al final del túnel i tenen problemes per fer compatible el seu dia a dia amb les obres. La botiga de queviures del Blas, per exemple, en passa de tots colors per aconseguir que els camions li distribueixin els productes. "Només mantenim els clients més fidels -explica-: la resta prefereix buscar una alternativa més a prop per no haver de fer tota la volta per venir-nos a comprar ".

En Josep Maria Flotats, que regenta una perruqueria al xamfrà amb la plaça Lesseps, també ha notat la unió de crisi i obres: "Si abans la gent venia a tallar-se els cabells cada cinc setmanes, ara ho allarguen dos mesos". Explica que, després de cinc anys, ja està "fart de pols i soroll".

Aquesta informació ha sigut elaborada gràcies a la col·laboració de Blas Serón, veí de Gràcia.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
trànsit

Els Mossos despleguenun macro operatiu de Trànsit amb una trentena de controls simultanis

Barcelona
BANYOLES

Fil a l’agulla per a desenvolupar Sota Monestir

BANYOLES
URBANISME

La Paeria impulsa la construcció de 17 nous habitatges al Centre Històric

lLEIDA
serveis

El nou pavelló de les Glòries incorporarà una coberta verda

bARCELONA
infraestructures

El traspàs de la línia R1 de Rodalies farà els primers passos el gener del 2025

barcelona
TREBALL

Denuncien la sobrecàrrega de feina de les infermeres a la costa tarragonina

L’Ametlla de Mar
SOCIETAT

Barcelona acull del 10 al 18 d’agost la quinzena edició del Circuit Festival

Barcelona
MEDI AMBIENT

Buiden de peixos el pantà d’Ulldecona per evitar una mortalitat massiva

La Pobla de Benifassà
INFRAESTRUCTURES

Acciona pagarà finalment els afectats per les esquerdes del túnel del Coll de Lilla

Montblanc