Infraestructures i serveis

infraestructures

El desacord pel disseny i finançament de la B-40 es manté

El conseller de Territori reafirma que vol una Ronda Nord “urbana i no una via d’alta capacitat”

La ministra insisteix a finançar-la a través de l’addicional tercera mentre el Govern vol els diners a banda

Un cop finalitzat el termini del 31 de març per arribar a un acord en el projecte de Ronda Nord entre Sabadell i Terrassa de la B-40, els governs català i espanyol mantenen les discrepàncies sobre les característiques i el finançament d’aquest via que ha d’unir les co-capitals del Vallès Occidental i la B-124 a Castellar del Vallès. Tal com ha volgut recordar la ministra de Transports, Raquel Sánchez, en l’inici de les obres de prolongació d’andanes a l’estació ferroviària d’Arc de Triomf, el conveni entre ambdós govern per allargar la B-40 de Terrassa a Sabadell encara no ’ha signat tot i el compromís entre el govern català i el PSC per arribar a un acord abans del 31 de març a canvi d’aprovar els pressupostos de la Generalitat. Segons explica ACN, la ministra ha expressat la seva confiança que l’obra es farà perquè és “necessària” i recorda que el ministeri va arribar a un acord d’execució i finançament amb els municipis afectats –la ministra, però, obvia que l’acord es va tancar sense l’entesa amb el govern català.

Sánchez confirma que ambdues administracions continuen intercanviant-se propostes de conveni i reivindica que el ministeri ha de formar part de la comissió de seguiment: “El ministeri ha de fer seguiment i treballar aquesta proposta”. De fet, la presència del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana en la comissió és una de les discrepàncies amb el govern català.

Present en el mateix acte, el conseller de Territori, Juli Fernàndez, admet que el model de la via i el finançament són motius de discrepància. Per començar, el govern català no vol que la Ronda Nord sigui una via d’alta capacitat com pretenen l’Estat i el PSC com un tram més del projecte de Quart Cinturó fins a Granollers. Fernàndez deixa clar que vol “una Ronda Nord urbana i no una via d’alta capacitat”. Però, a més, el ministeri pretén que sigui finançada amb els diners de la disposició addicional tercera de l’Estatut mentre la Generalitat vol que l’obra es pagui a banda.

De fet, les fonts del ministeri consultades per ACN comparen l’obra amb la Ronda de Dalt barcelonina que uniria les dues ciutats del Vallès al mateix temps que funcionaria com a via de pas. Segons aquestes fonts, la darrera proposta de conveni enviada a la Generalitat data de dijous 31 de març.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]
turisme

Els hotels catalans van registrar 8,2 milions de pernoctacions aquest juliol

Barcelona
Infraestructures i serveis

Puente assegura que les obres de la Sagrera ja han assolit el 72% d’execució

Barcelona
Societat

La fiscalia demana a Mossos i DGAIA si hi ha hagut menors desprotegits al polèmic taller de Granollers

Granollers
moda

24 dissenyadors pujaran a la passarel·la de la 080

Barcelona

Peraire remarca que el nou Govern “no pot mirar cap a un altre costat” en el relació a Solius i Vacamorta

RIUDARENES

La Cimera Social de l’Aigua, crítica amb la nova dessalinitzadora de l’Empordà

GIRONA

Completen la gran àrea d’espais verds connectats a l’entorn del cementiri

ROSES
societat

El 4 de setembre engega el projecte per reutilitzar material de deixalleria al Penedès-Garraf

Cubelles

La Iaeden presenta al·legacions a la variant de Vilafant i a la nova connexió N-II amb AP-7

GIRONA