Els professors interins denuncien “opacitat”i “ineficàcia” en el concurs de mèrits
Asseguren que prop de 2.200 persones amb més de deu anys d’antiguitat i 6.200 amb més de sis anys d’experiència han quedat fora
Alerten que el final de curs “serà complicat”
La Plataforma d’Interines Docents de Catalunya (PINDOC) ha denunciat “l’opacitat” del departament d’Educació a l’hora de publicar les dades de les llistes del Concurs de Mèrits i la “ineficiència” del procés. Segons el col·lectiu i el sindicat CGT, prop de 2.200 persones amb més de deu anys d’antiguitat ha quedat fora de l’estabilització de places, i 6.200 professionals amb més de sis anys i mig d’experiència també. Asseguren que les bases del concurs són “molt restrictives” i adverteixen que han estat “mal elaborades” des del principi. Tant els interins com el sindicat ha n denunciat que Educació s’hagi negat a publicar la llista amb els candidats per ordre de puntuació i adjuntant l’antiguitat de cada treballador.
En concret han subratllat que el procés d’estabilització que s’ha iniciat amb aquest concurs de mèrits amb més de 12.000 places ha resultat “dramàtic” per a les treballadores del departament d’Educació. Asseguren que les bases del concurs d’aquesta estabilització han sigut “molt restrictives” i han estat “mal elaborades” des del seu inici. El resultat, segons asseguren, és que “milers de docents i mestres amb més de 10, 20 i fins a 30 anys d’experiència. Per contra, els an indicat que els han passat per davant persones “amb pocs anys d’experiència”.
Davant d’aquesta realitat, i amb un nou concurs d’oposicions previst per al mes de juny, els docents alerten que el final de curs serà molt complicat perquè “al caos d’aquest segon trimestre, s’hi sumarà l’allau de baixes que es produirà aquest tercer trimestre per part de docents que hauran de preparar unes oposicions d’aquí a juny si no volen perdre la feina”. El sindicat recorda que el segon trimestre “no es van cobrir les baixes entre els mestres i docents de Catalunya” i que“hi ha llistes de substitució buides en la majoria d’especialitats”. També han denunciat que “hi ha classes de cicles formatius que no tenen professorat des de l’inici de curs”.