Societat
Trànsit instal·larà 105 radars nous a la carretera fins al 2010
Més càmeres que a la casa de Gran Hermano. Abans d'acabar el 2010, a les carreteres hi haurà instal·lats 196 radars per controlar la velocitat dels vehicles que hi circulin i fotografiar aquells que superin el límit. Aquesta és la principal mesura del pla de seguretat viària 2008-2010 que ahir va aprovar la Comissió Catalana de Trànsit i Seguretat Viària.
La lluita contra la velocitat torna a monopolitzar de nou les polítiques de trànsit del govern en els pròxims anys. L'objectiu, segons va explicar ahir el conseller d'Interior, Joan Saura, és "seguir amb les polítiques que han donat bon resultat". Des del Servei Català de Trànsit (SCT) s'atribueix bona part de la disminució de l'accidentalitat a la presència de radars a les carreteres. Per aquest motiu en només tres anys es doblaran. Se n'instal·laran 105 de nous, que complementaran els 91 que ja existeixen. Saura, però, va desmentir que aquestes mesures vagin "en contra del conductor", sinó que el seu objectiu és un "canvi de cultura".
En aquesta línia, el pla també preveu realitzar una prova pilot per instal·lar un nou model de radar que calcularà la velocitat mitjana en trams molt concrets, com per exemple al túnel de Viella. Aquest és un model que funciona des de fa molt temps a Holanda i permet als conductors un cert marge de llibertat a l'hora de prémer l'accelerador de forma puntual com, per exemple, a l'hora d'avançar. També seguint la tendència marcada en els últims anys es reforçaran els controls d'alcoholèmia i drogues, que es concentraran en llocs i horaris de risc.
Molts accidents a ciutat
La tercera pota en què s'assenta el nou pla és la de la col·laboració amb els ajuntaments. Hi ha una gran preocupació perquè el nombre d'accidents en vies urbanes ha disminuït molt poc des de l'any 2000, any en què la Unió Europea va fixar els criteris comunitaris de reducció de la sinistralitat. En aquests set anys les morts per accident en vies urbanes només han disminuït un 15%, xifra molt allunyada de l'objectiu fixat, que és del 50%.
Per reconduir la situació, el SCT ha signat 35 convenis amb diferents ajuntaments per a la redacció de plans de seguretat viària locals. L'objectiu és que totes les ciutats de més de 30.000 habitants i les capitals de comarca tinguin el seu en acabar el 2010. Un altre dels àmbits en què Saura va reconèixer que "s'havia avançat molt poc" és en la presència de continguts de trànsit a les escoles i instituts que ja preveia l'anterior pla, però que no s'ha complert.
La lluita contra la velocitat torna a monopolitzar de nou les polítiques de trànsit del govern en els pròxims anys. L'objectiu, segons va explicar ahir el conseller d'Interior, Joan Saura, és "seguir amb les polítiques que han donat bon resultat". Des del Servei Català de Trànsit (SCT) s'atribueix bona part de la disminució de l'accidentalitat a la presència de radars a les carreteres. Per aquest motiu en només tres anys es doblaran. Se n'instal·laran 105 de nous, que complementaran els 91 que ja existeixen. Saura, però, va desmentir que aquestes mesures vagin "en contra del conductor", sinó que el seu objectiu és un "canvi de cultura".
En aquesta línia, el pla també preveu realitzar una prova pilot per instal·lar un nou model de radar que calcularà la velocitat mitjana en trams molt concrets, com per exemple al túnel de Viella. Aquest és un model que funciona des de fa molt temps a Holanda i permet als conductors un cert marge de llibertat a l'hora de prémer l'accelerador de forma puntual com, per exemple, a l'hora d'avançar. També seguint la tendència marcada en els últims anys es reforçaran els controls d'alcoholèmia i drogues, que es concentraran en llocs i horaris de risc.
Molts accidents a ciutat
La tercera pota en què s'assenta el nou pla és la de la col·laboració amb els ajuntaments. Hi ha una gran preocupació perquè el nombre d'accidents en vies urbanes ha disminuït molt poc des de l'any 2000, any en què la Unió Europea va fixar els criteris comunitaris de reducció de la sinistralitat. En aquests set anys les morts per accident en vies urbanes només han disminuït un 15%, xifra molt allunyada de l'objectiu fixat, que és del 50%.
Per reconduir la situació, el SCT ha signat 35 convenis amb diferents ajuntaments per a la redacció de plans de seguretat viària locals. L'objectiu és que totes les ciutats de més de 30.000 habitants i les capitals de comarca tinguin el seu en acabar el 2010. Un altre dels àmbits en què Saura va reconèixer que "s'havia avançat molt poc" és en la presència de continguts de trànsit a les escoles i instituts que ja preveia l'anterior pla, però que no s'ha complert.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.