Societat
Un semàfor capgirat, que apunta cap al cel, distreu els conductors
La notícia del lector
La ronda General Mitre fa mesos que es troba immersa en un procés de remodelació, que donarà prioritat al vianant i descongestionarà el trànsit en una via també força castigada per la contaminació acústica.
Amb la limitació a 30 km/h en el tram entre la Via Augusta i Gràcia, la senyalització especial per obres i la reducció de carrils de circulació, la velocitat dels 35.000 vehicles que cada dia hi passen s'ha reduït considerablement. Però més d'un conductor es confessa atabalat per l'allau d'indicacions.
"Tants elements de senyalització distreuen una mica de la conducció perquè inevitablement t'hi fixes encara que hi passis sovint. Però si no hi fossin això seria un caos absolut", assegura el Pere Maldonado, que diàriament passa per aquest tram fins a quatre vegades.
I des de fa uns dies té un nou motiu de distracció, un semàfor situat a l'altura del número 196 de la ronda General Mitre, on acaba el carrer de Saragossa: "El cap de setmana ja vaig veure que el semàfor que penja sobre els carrils està capgirat, potser perquè algun camió l'ha colpejat amb la càrrega, i no es veu absolutament res".
De fet, la posició en què ha quedat, fora de l'angle de visió dels conductors, també impedeix veure si funciona igualment o no. Val a dir, però, que hi ha un altre semàfor a la vorera que està en perfectes condicions, de manera que no hi ha perill per als vianants que han de creuar. Però el Pere remarca que aquest segon semàfor "no ofereix gaire visibilitat per als vehicles que circulem pel segon carril quan el primer està ocupat per algun camió gran".
Revisions diàries
L'Ajuntament de Barcelona pren nota d'aquesta incidència i assegura que "l'arreglarà tan aviat com sigui possible". El consistori remarca que "es fan inspeccions diàries" del sistema semafòric, però admet que "és possible que alguna incidència s'escapi" entre els 34.000 semàfors que es revisen.
La majoria dels semàfors es reprogramen directament des del centre de control de trànsit de l'Ajuntament en cas d'avaria o de problemes de circulació que ho requereixin. L'àrea de Mobilitat no ha aclarit si el semàfor horitzontal té alguna relació amb els carrils de la ronda en aquesta alçada.
Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a la col·laboració de Pere Maldonado, conductor.
Amb la limitació a 30 km/h en el tram entre la Via Augusta i Gràcia, la senyalització especial per obres i la reducció de carrils de circulació, la velocitat dels 35.000 vehicles que cada dia hi passen s'ha reduït considerablement. Però més d'un conductor es confessa atabalat per l'allau d'indicacions.
"Tants elements de senyalització distreuen una mica de la conducció perquè inevitablement t'hi fixes encara que hi passis sovint. Però si no hi fossin això seria un caos absolut", assegura el Pere Maldonado, que diàriament passa per aquest tram fins a quatre vegades.
I des de fa uns dies té un nou motiu de distracció, un semàfor situat a l'altura del número 196 de la ronda General Mitre, on acaba el carrer de Saragossa: "El cap de setmana ja vaig veure que el semàfor que penja sobre els carrils està capgirat, potser perquè algun camió l'ha colpejat amb la càrrega, i no es veu absolutament res".
De fet, la posició en què ha quedat, fora de l'angle de visió dels conductors, també impedeix veure si funciona igualment o no. Val a dir, però, que hi ha un altre semàfor a la vorera que està en perfectes condicions, de manera que no hi ha perill per als vianants que han de creuar. Però el Pere remarca que aquest segon semàfor "no ofereix gaire visibilitat per als vehicles que circulem pel segon carril quan el primer està ocupat per algun camió gran".
Revisions diàries
L'Ajuntament de Barcelona pren nota d'aquesta incidència i assegura que "l'arreglarà tan aviat com sigui possible". El consistori remarca que "es fan inspeccions diàries" del sistema semafòric, però admet que "és possible que alguna incidència s'escapi" entre els 34.000 semàfors que es revisen.
La majoria dels semàfors es reprogramen directament des del centre de control de trànsit de l'Ajuntament en cas d'avaria o de problemes de circulació que ho requereixin. L'àrea de Mobilitat no ha aclarit si el semàfor horitzontal té alguna relació amb els carrils de la ronda en aquesta alçada.
Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a la col·laboració de Pere Maldonado, conductor.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.