Societat

I ara, carrils estrets

Trànsit proposa reduir l’amplada de les entrades a Barcelona per fer complir la reducció de velocitat a 80 km/h

A pas de burra i, ara, per carrils més estrets. Aquesta és la nova proposta que ha llançat el Servei Català de Trànsit (SCT) per tal d’obligar els conductors a complir la limitació de velocitat indiscriminada a 80 km/h establerta des de fa un mes a la primera corona metropolitana. Segons aquesta proposta, llançada pel director de l’SCT, Josep Pérez Moya, l’amplada dels carrils als principals accessos a Barcelona es reduiria perquè d’aquesta manera “es té la sensació que vas a més velocitat de la que podries anar”.

Davant la dificultat que tenen la majoria de conductors de complir la norma, Pérez Moya considera que calen mesures complementàries que obliguin a respectar-la. En aquest sentit, considera que aquesta és una mesura que podria ser útil i, a més a més, permetria que algunes de les vies on s’apliqués tinguessin més espai per als vorals o, fins i tot, s’hi pogués construir un nou carril, que s’utilitzaria per a vehicles d’alta ocupació.

La reducció de carrils es podria dur a terme sense estretors a les entrades per la B-23, des del Baix Llobregat nord, i la C-58 des del Vallès, vies que tenen carrils d’entre 3,5 i 4 metres d’ample, i que podrien passar a tenir-ne poc més de tres. En canvi, els dos accessos des de la Gran Via nord i sud, ja són més problemàtics, ja que la reducció ja s’ha aplicat a l’alçada de l’Hospitalet i el marge per encabir un carril bus des del Masnou resulta complicat. A les rondes, els carrils ja no superen els 4 metres. És clar que des del punt de vista de la seguretat la mesura és força discutible.
La reducció de carrils augmenta el perill de col·lisions laterals.Tampoc és clar que un nombre més alt de carrils ajudi a descongestionar el trànsit metropolità. Per això el RACC, es va afanyar ahir a demanar a l’SCT una prova pilot abans de generalitzar-ho .

Pérez Moya, però, està convençut que la mesura fins i tot ajudarà a reduir la congestió. De fet, va assegurar que “es nota que hi ha una millora, almenys hi ha menys incidències a la xarxa metropolitana i la circulació és un pèl més fluida”. Tot i això, des de l’STC es va assegurar que no es disposa de dades que puguin demostrar-ho.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.