Nova campanya a Roses per difondre les qualitats del peix del municipi
El projecte es desenvoluparà al llarg de tot l’estiu amb dues accions
Roses ha engegat una campanya per difondre les qualitats del peix del municipi entre els consumidors i peixateries catalanes, informa l’ACN. El projecte, impulsat per l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Roses i la Confraria de Roses en el marc dels projectes del Grup d’Acció Local Pesquer-GALP Costa Brava, es desenvoluparà al llarg de tot l’estiu amb dues accions. Per una banda, s’han editat 40.000 estovalles il·lustrades amb el lluç, el pop blanc, la canana vera, el sorell, la sèpia, el maire i el llobarro i, de l’altra, s’han fet etiquetes que permetran identificar i difondre el llobarro d’aqüicultura de Roses a les peixateries d’arreu de Catalunya.
El patró major de la Confraria de Roses, Antoni Abad, remarca la importància de difondre les qualitats de les espècies de la zona. “ Cal, per exemple, donar a conèixer la qualitat del llobarro de les piscifactories de la badia i l’acurada criança que se’n fa per part de Pescadors de Roses, on es crien aproximadament unes 90 tones de peix en una extensió de gran amplitud que permet garantir el benestar dels animals”, diu Abad.
La gerent del GALP, Mireia Esteve, per la seva banda, afirma que el projecte és “fruit d’una simbiosi perfecta entre tots els agents implicats per a la valorització del producte autòcton de qualitat i el desenvolupament de l’economia local”.