Societat
BCN-Madrid en TGV, per entre 81 i 163
Infrestructures
Entre 81,6 euros i 163 euros. Això és el que costarà viatjar a Madrid des de Barcelona i tornar amb el TGV. Si més no, així ho acaba d'anunciar José Salgueiro, el president de Renfe.
Concretament, Salgueiro ha detallat que existiran 5 tipus de tarifes bàsiques, calculades amb "la fórmula general de preus que s'ha aplicat a la resta de l'Estat". La tarifa general per al billet senzill és de 102 euros. La tradicional, que comprèn el bitllet d'anada i tornada i un 20% de descompte, 163,2 euros. La tarifa estrella, que suposa una compra anticipada de 7 dies i un 40% de descompte, costa 122,6 euros. Aquests bitllets, a més, permeten el canvi de dates del viatge amb un recàrrec d'un 20% del preu.
La tarifa web, només per a classe turista i amb un 60% de descompte amb una compra anticipada de 15 dies, és de 81,6 euros. Salgueiro també ha recordat que existirà un bitllet obert 'pont TGV', que permet arribar i viatjar, sense reserva de plaça i amb validesa per a un any, que costa 327 euros.
Els bitllets es poden començar a comprar a partir de demà, 14 de febrer, per qualsevol dels canals de venda de la companyia ferroviària. El temps de trajecte previst és de 2 hores i 38 minuts, que suposa una reducció d'una hora i 17 minuts respecte de la durada actual del trajecte.
Segons el president de Renfe, hi haurà 17 serveis diaris en cada sentit de la marxa, dels quals 8 seran sense aturades -aquests trens tindran un preu més car, 120€ el billet senzill. N'hi haurà que s'aturaran a Saragossa, 4 trens que tindran parada en estacions intermèdies, i d'altres, que anomenen trens transversals, fins a Sevilla i Màlaga. Aquests últims, de moment, hauran de fer parada a l'estació madrilenya d'Atocha, fins que estiguin acabades les interconnexions de via necessàries.
Freqüència horària
Pel que fa a la freqüència, durant les primeres hores del matí (entre les 06.00 i les 09.00 hores, aproximadament) s'ofertaran 2.000 places diàries, això és, un 30% del total. I entre les 15.00 i les 19.00 hores, 2.800 places, un 41% de tota l'oferta d'alta velocitat. En total, seran 13.498 places diàries, que suposen, segons Salgueiro, els viatgers transportats per 91 avions.
La previsió de la demanda que han fet els responsables de Renfe és que durant el 2008 facin servir aquest servei 6,1 milions de viatgers, xifra que suposa, segons els seus càlculs, multiplicar per 3 les persones transportades el 2004, que van ser 2,1 milions.
El president de Renfe ha volgut remarcar que la companyia ferroviària "té una política de compensació per retard en els horaris de l'alta velocitat que és la més exigent del món". De fet, ha assegurat, "només el Japó retorna el 100% del preu del bitllet per un retard de 120 minuts". En el cas del TGV de Renfe, sempre segons Salgueiro, la companyia retornarà el 50% del preu del bitllet quan el tren registri retards d'entre 15 i 30 minuts, i el 100%, amb retards superiors.
Concretament, Salgueiro ha detallat que existiran 5 tipus de tarifes bàsiques, calculades amb "la fórmula general de preus que s'ha aplicat a la resta de l'Estat". La tarifa general per al billet senzill és de 102 euros. La tradicional, que comprèn el bitllet d'anada i tornada i un 20% de descompte, 163,2 euros. La tarifa estrella, que suposa una compra anticipada de 7 dies i un 40% de descompte, costa 122,6 euros. Aquests bitllets, a més, permeten el canvi de dates del viatge amb un recàrrec d'un 20% del preu.
La tarifa web, només per a classe turista i amb un 60% de descompte amb una compra anticipada de 15 dies, és de 81,6 euros. Salgueiro també ha recordat que existirà un bitllet obert 'pont TGV', que permet arribar i viatjar, sense reserva de plaça i amb validesa per a un any, que costa 327 euros.
Els bitllets es poden començar a comprar a partir de demà, 14 de febrer, per qualsevol dels canals de venda de la companyia ferroviària. El temps de trajecte previst és de 2 hores i 38 minuts, que suposa una reducció d'una hora i 17 minuts respecte de la durada actual del trajecte.
Segons el president de Renfe, hi haurà 17 serveis diaris en cada sentit de la marxa, dels quals 8 seran sense aturades -aquests trens tindran un preu més car, 120€ el billet senzill. N'hi haurà que s'aturaran a Saragossa, 4 trens que tindran parada en estacions intermèdies, i d'altres, que anomenen trens transversals, fins a Sevilla i Màlaga. Aquests últims, de moment, hauran de fer parada a l'estació madrilenya d'Atocha, fins que estiguin acabades les interconnexions de via necessàries.
Freqüència horària
Pel que fa a la freqüència, durant les primeres hores del matí (entre les 06.00 i les 09.00 hores, aproximadament) s'ofertaran 2.000 places diàries, això és, un 30% del total. I entre les 15.00 i les 19.00 hores, 2.800 places, un 41% de tota l'oferta d'alta velocitat. En total, seran 13.498 places diàries, que suposen, segons Salgueiro, els viatgers transportats per 91 avions.
La previsió de la demanda que han fet els responsables de Renfe és que durant el 2008 facin servir aquest servei 6,1 milions de viatgers, xifra que suposa, segons els seus càlculs, multiplicar per 3 les persones transportades el 2004, que van ser 2,1 milions.
El president de Renfe ha volgut remarcar que la companyia ferroviària "té una política de compensació per retard en els horaris de l'alta velocitat que és la més exigent del món". De fet, ha assegurat, "només el Japó retorna el 100% del preu del bitllet per un retard de 120 minuts". En el cas del TGV de Renfe, sempre segons Salgueiro, la companyia retornarà el 50% del preu del bitllet quan el tren registri retards d'entre 15 i 30 minuts, i el 100%, amb retards superiors.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.