Societat

LLEIDA

Les noies no incorporen el feminisme a les xarxes socials

Les noies joves incorporen la praxi i el discurs feminista en la seva vida quotidiana, però, en canvi, s’allunyen dels seus valors a l’hora d’autorepresentar-se en xarxes socials com ara Instagram. Aquesta és una de les principals conclusions de l’informe Activismes en femení: el discurs feminista de dones joves en grups culturals i en la seva quotidianitat, en què han participat investigadores de la Universitat de Lleida (UdL), la Universitat de Girona (UdG), la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Internacional de Catalunya (UIC) i la Politècnica de València (UPV).

L’estudi elaborat per les diferents universitats parteix d’una investigació liderada pel grup de recerca Joventut, Societat i Comunicació (Jovis) del departament de comunicació de la UPF, que volia analitzar com les noies de diferents perfils socioeconòmics i que participen en grups culturals diferents incorporen el discurs feminista. L’estudi conclou que les autorepresentacions a Instagram de les noies són postfeministes, no plantegen canviar el sistema polític i inconscientment remeten al patriarcat. A Instagram, preval la idea de forjar-se una imatge entre els seus seguidors per sobre de la lluita feminista. Segons l’informe, això posa de manifest una paradoxa: les joves entenen el feminisme des de la lliure elecció i la llibertat d’expressió, però precisament aquest concepte les porta a assumir la contradicció d’autorepresentar-se de manera cosificada.

Una altra conclusió és que l’auge de l’activisme feminista ha influït sobre les joves entrevistades. La seva narrativa audiovisual mostra com ha crescut la seva consciència crítica envers la necessitat d’impulsar canvis socials cap a una societat més igualitària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.