Societat
Els serveis mínims de la vaga d'autobusos es compleixen i els incidents de piquets s'eleven a 64, segons TMB
Els serveis mínims en el segon dels set dies de vaga d'autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) s'estan complint, segons ha manifestat un portaveu d'aquesta operadora, qui ha afegit que, entre ahir i avui, el nombre d'incidències provocats per piquets s'eleven a 64.
Des de TMB, han apuntat que ahir es van registrar 58 incidents, als quals cal afegir els sis que s'han comptabilitzat al llarg d'aquest matí. La majoria d'ells consisteixen en punxades de roda i la ruptura de vidres davanters i retrovisors dels autobusos.
Des de la CGT, una de les dues centrals convocants de la vaga, un dels seus representants sindicals a la secció d'autobusos de TMB, Josep Garganté, ha manifestat que estan secundant les aturades "el 95% dels treballadors que estan convocats". "Només han sortit cinc cotxes més" que els serveis mínims establerts per la Generalitat a primera hora del matí, ha dit Garganté, qui ha considerat que la vaga està tenint un "amplíssim seguiment".
Després de ser preguntat sobre les incidències protagonitzades per piquets, Garganté ha assegurat desconèixer-les, tot i que ha indicat: "Hem vist entrar autobusos amb una roda rebentada" a les cotxeres que "no els comptem". Segons Garganté, als directius de TMB els "creix el nas" quan eleven a 62 el nombre d'incidències protagonitzades per piquets.
Serveis mínims
Els serveis mínims que va dictar la Generalitat garantien el 25% del servei previst durant tot el dia a les línies 9, 11, 13, 21, 24, 63, 65, 92, 95, 109, 157 i la del Parc de Montjuïc, que són les que enllacen el centre de la capital amb barris als quals no hi arriba el Metro.
A la resta de línies, es garanteix el 50% del servei de les 11:00 a les 13:30 hores i de les 17:00 a les 20:00 hores d'avui. En el cas dels busos de barri es garanteix una freqüència d'un servei cada 60 minuts en hora punta.
Des de TMB, han apuntat que durant el matí no només s'han complert els serveis mínims, sinó que han circulat un 10% més d'autobusos dels quals establia el dictamen de la Generalitat.
La CGT al costat del sindicat corporatiu Associació de Conductors de Transport Urbà de Barcelona (ACTUB). Han convocat set dies de vaga des d'ahir fins al dilluns 24 i del 2 al 4 de gener, i exigeixen un descans de dos dies setmanals per a tots els conductors de l'empresa i l'aplicació immediata d'un decret llei que estableix el compliment d'una directiva europea que fixa que, per cada sis hores de jornada, els conductors han de descansar 30 minuts.
Les centrals convocants compten amb 13 dels 27 representants del comitè d'empresa de Transports de Barcelona, denominació empresarial del comitè d'autobusos. També compten amb el suport d'un dels representants sindicals de SIT, una central que juntament la CCOO i UGT, no secunden les aturades.
El vicepresident de TMB, Dídac Pestaña, va assenyalar ahir que dins d'aquesta convocatòria hi ha una reivindicació "oculta", i ha acusat la CGT i l'ACTUB de voler "trencar les regles de joc vigent".
Pestaña va reiterar que "no hi ha marge de negociació" entre els sindicats i l'empresa, ja que, va indicar, això significaria vulnerar el conveni col·lectiu, "cosa que no és possible" mentre segueixi vigent. "Si pactéssim amb els sindicats generaríem anarquia, ja que marcaríem precedents que farien ingovernable l'empresa", ha dit Pestanya.
Des de TMB, han apuntat que ahir es van registrar 58 incidents, als quals cal afegir els sis que s'han comptabilitzat al llarg d'aquest matí. La majoria d'ells consisteixen en punxades de roda i la ruptura de vidres davanters i retrovisors dels autobusos.
Des de la CGT, una de les dues centrals convocants de la vaga, un dels seus representants sindicals a la secció d'autobusos de TMB, Josep Garganté, ha manifestat que estan secundant les aturades "el 95% dels treballadors que estan convocats". "Només han sortit cinc cotxes més" que els serveis mínims establerts per la Generalitat a primera hora del matí, ha dit Garganté, qui ha considerat que la vaga està tenint un "amplíssim seguiment".
Després de ser preguntat sobre les incidències protagonitzades per piquets, Garganté ha assegurat desconèixer-les, tot i que ha indicat: "Hem vist entrar autobusos amb una roda rebentada" a les cotxeres que "no els comptem". Segons Garganté, als directius de TMB els "creix el nas" quan eleven a 62 el nombre d'incidències protagonitzades per piquets.
Serveis mínims
Els serveis mínims que va dictar la Generalitat garantien el 25% del servei previst durant tot el dia a les línies 9, 11, 13, 21, 24, 63, 65, 92, 95, 109, 157 i la del Parc de Montjuïc, que són les que enllacen el centre de la capital amb barris als quals no hi arriba el Metro.
A la resta de línies, es garanteix el 50% del servei de les 11:00 a les 13:30 hores i de les 17:00 a les 20:00 hores d'avui. En el cas dels busos de barri es garanteix una freqüència d'un servei cada 60 minuts en hora punta.
Des de TMB, han apuntat que durant el matí no només s'han complert els serveis mínims, sinó que han circulat un 10% més d'autobusos dels quals establia el dictamen de la Generalitat.
La CGT al costat del sindicat corporatiu Associació de Conductors de Transport Urbà de Barcelona (ACTUB). Han convocat set dies de vaga des d'ahir fins al dilluns 24 i del 2 al 4 de gener, i exigeixen un descans de dos dies setmanals per a tots els conductors de l'empresa i l'aplicació immediata d'un decret llei que estableix el compliment d'una directiva europea que fixa que, per cada sis hores de jornada, els conductors han de descansar 30 minuts.
Les centrals convocants compten amb 13 dels 27 representants del comitè d'empresa de Transports de Barcelona, denominació empresarial del comitè d'autobusos. També compten amb el suport d'un dels representants sindicals de SIT, una central que juntament la CCOO i UGT, no secunden les aturades.
El vicepresident de TMB, Dídac Pestaña, va assenyalar ahir que dins d'aquesta convocatòria hi ha una reivindicació "oculta", i ha acusat la CGT i l'ACTUB de voler "trencar les regles de joc vigent".
Pestaña va reiterar que "no hi ha marge de negociació" entre els sindicats i l'empresa, ja que, va indicar, això significaria vulnerar el conveni col·lectiu, "cosa que no és possible" mentre segueixi vigent. "Si pactéssim amb els sindicats generaríem anarquia, ja que marcaríem precedents que farien ingovernable l'empresa", ha dit Pestanya.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.