Infraestructures i serveis

barcelona

Nou impuls en les obres de l’L9 del metro al pas per la Sagrera

La Generalitat ha posat a licitació les obres per fer la connexió del ramal nord de les línies del metro L9/L10 amb el futur tram central a la zona del macropou de la Sagrera, a la ciutat de Barcelona. Un nou impuls al projecte per millorar la mobilitat de la ciutat i que contribuirà, a més, a generar nous espais públics.

Coincidint amb l’anunci de la licitació, la consellera de Territori, Ester Capella, va visitar ahir la zona juntament amb la primera tinenta d’alcaldia de Barcelona, Laia Bonet. Segons la consellera, la voluntat de les administracions públiques és finalitzar les obres i reforçar el transport públic a la regió metropolitana de la capital catalana.

El macropou, que es va obrir fa vint anys, està situat entre l’estació de metro Onze de Setembre i la futura estació de Sagrera Alta Velocitat de les línies L9/L10 del metro. Les obres per cobrir el tram que és al descobert, amb una profunditat de 30 metres, s’allargaran 46 mesos i tenen un pressupost de 20,3 milions d’euros. Aquest pou, on conflueixen dos túnels –el de l’L9/L10 i el d’un tram de la futura prolongació de l’L4 entre la Pau i la Sagrera–, ocupa una superfície d’uns 5.300 m².

La consellera ha valorat que l’actuació permetrà “recollir” l’entorn i recuperar un espai “per al barri, districte i ciutat”.

Un 70% del tramvia executat

La connexió del tramvia per la Diagonal avança i s’ha executat un nou tram entre Glòries i el carrer Verdaguer. Ahir es va fer l’última soldadura a les vies d’aquest tram, fins a la confluència de la Diagonal amb el passeig de Sant Joan. Així culmina un procés d’unió engegat a principis d’any en què s’han fet pràcticament un centenar d’aferraments al llarg del traçat.

El director tècnic de l’àrea de Mobilitat de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, Lluís Alegre, calcula que aquest tram entrarà en funcionament en el segon semestre del 2024, però sense concretar cap data. A partir d’ara els esforços se centraran a completar la infraestructura ferroviària i col·locar les catenàries, que aniran soterrades. També caldrà instal·lar el sistema de comunicació i senyalització. Segons indiquen els tècnics, l’obra ferroviària actualment està al 70% de la seva execució.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Societat

Manresa controlarà l’impacte acústic de la Festa Major Alternativa

Manresa
llengua

La varietat dialectal, protagonista al setembre del festival “Posa-hi tu l’accent”

prada
Societat

La Policía Nacional marxa de Sant Cugat mentre no troba nou emplaçament

Sant Cugat del Vallès
Infraestructures

A licitació la connexió de l’L9 i Rodalies al Prat

El Prat de Llobregat
Itàlia

Recuperen el cos de l’última desapareguda en el naufragi del ‘Bayesian’

Barcelona
infraestructures

Cauen els primers arbres al parc Joan Miró tot i les protestes

barcelona
Societat

Troben sense vida el magnat britànic Mike Lynch

Transports

Renfe no diu com resoldrà el tall entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders

Tarragona

Tallaran un vial lateral de Països Catalana per les obres del BRCAT

SALT