Societat

enogastronomia

La setmana del vi de Barcelona ja ho té tot ple

La Barcelona Wine Week ha de penjar el cartell de ‘sold out’ a tres mesos de la cita

Es consolida com la fira més important del vi de qualitat de l’Estat espanyol

Hi participaran 850 cellers de 70 DO

‘Sold out’. La Barcelona Wine Week (BWW) ha hagut de penjar el cartell de que ho té tot complert, que els espais disponibles estan esgotats, per la propera cita, que es farà d’aquí a quasi tres mesos, del 5 al 8 de febrer del 2024 al recinte firal de Montjuïc de la Fira de Barcelona. La que ja es pot considera cita més important del vi de qualitat de tot l’Estat espanyol reunirà més de 850 cellers de prestigi d’unes 70 denominacions d’origen (DO) i segells de qualitat, que exposaran el seu producte davant de compradors i importadors de tot el món. Comptarà, a més, amb un programa protagonitzat per prop d’un centenar de prestigiosos experts, entre ells grans sommeliers i reputats elaboradors, que debatran sobre els reptes del sector i revelaran el vi que ve, segons ha explicat Javier Pagés, president de la BWW i de la D.O. Cava.

Aquesta nova edició de la BWW ha estat presentada aquesta setmana a Madrid, però, com és lògic, se’n farà una presentació oficial –i diversos actes relacionats– a la capital catalana, que és qui va fer néixer i créixer aquest saló (abans de tenir entitat pròpia s’havia celebrat dintre d’Alimentària).

El saló, que aquest 2024 celebrarà la seva quarta edició, espera que serveixi perquè productors i compradors estableixin contacte. Les previsions, que es van donar aquesta setmana en una roda de premsa que es va fer a Madrid, és que hi hagi més de 20.000 visitants professionals. Entre els visitants, hi participaran 650 grans compradors i importadors de països estratègics com els Estats Units, Alemanya, el Canadà, Països Baixos, la Xina o el Regne Unit, que han estat convidats per BWW en col·laboració amb ICEX España Exportació i Inversions. A aquests se’ls hi hauran de sumar prop de 1.000 compradors nacionals convidats per BWW mitjançant el seu programa VIP Buyers.

En total, es calcula que durant l’esdeveniment se celebraran més de 11.400 reunions de negocis entre aquests compradors i les empreses expositores.

La BWW 2024 comptarà amb grans marques expositores com Juvé & Camps, Freixenet, Vallformosa, Iguazú, La Rioja Alta, Araex, Protos, Matarromera, Pago de los Capellanes entre d’altres i amb centenars de mitjans i petits cellers agrupats en més de 70 Denominacions d’Origen de tot l’Estat. Les que tindran major presència seran la DO Cava, la DO Penedès, la DOCa Rioja i la DO Ribera del Duero, però també hi seran moltes altres com Rueda, Priorat, Bierzo, Madrid, València, Jumilla i quasi totes les DO catalanes.

Entre les activitats que es faran dintre del saló hi haurà prop de 100 experts, Masters of Wine, sommeliers, crítics i destacats elaboradors que analitzaran els grans reptes i macrotendències del sector i oferiran tastos.

Algunes de les conferències destacades seran les que faran Peter Richards, Master of Wine i un dels més reconeguts comunicadors del vi del Regne Uni, Beth Willard, de la revista Decanter, Ferran Centelles (El Bulli Foundation) o François Chartier, triat millor sommelier del món i considerat el gran referent en la creació d’harmonies moleculars entre vins i plats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia