MOBILITAT
El Clic.cat ha transportat prop de 42.500 viatgers a les comarques gironines
El transport a la demanda Clic.cat ha comptabilitzat un total de 42.471 viatgers des de la seva posada en marxa a les comarques gironines, l’any 2019. El servei ha suposat, en aquests quatre anys, un estalvi del 74% de CO2 respecte a les emissions que s’haurien generat en cas d’haver funcionat com a línia regular. El 80% de les reserves es fan a través de l’aplicació de mòbil; la resta es fan telefònicament. L’optimització del recorregut permet un estalvi mitjà del 39% dels quilòmetres de ruta màxima i s’han realitzat el 57% de les expedicions màximes.
El Clic.cat és el servei de transport a la demanda digitalitzat, amb una aplicació mobil des d’on fer la reserva, veure en temps real la ubicació del vehicle, l’itinerari, el temps de recorregut o l’hora prevista d’arribada. Les reserves, tot i així, poden fer-se a través del telèfon.
El Departament de territori disposa de 38 línies Clic.cat en funcionament. L’objectiu és anar digitalitzant i transformant en Clic.cat tota la xarxa de transport a la demanda de la Generalitat, que està formada per 233 línies que arriben a 712 nuclis de població.
El Clic.cat de les comarques gironines ha transportat, des de l’1 de gener fins al 31 d’octubre de 2023, un total de 15.188 viatgers. És una xifra que suposa un augment del 8,5% respecte a tot l’any 2022 i d’un 62% respecte a tot el 2021.
En la presentació de les xifres al Centre de Cultura Can Trona de la Vall d’en Bas, el director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori i Gallissà, ha recalcat que el Clic.cat “és un servei que optimitza el transport públic i que permet arribar a molts més usuaris”. En aquest sentit, ha afegit que “a les comarques gironines estem tenint un augment considerable de viatgers”. “El desplegament està funcionament molt bé i estem arribant als pobles i municipis amb costos més reduïts; una experiència que esperem anar ampliant a altres territoris”, ha subratllat.