enogastronomia
La DO Cava ha venut 170 milions d’ampolles els primers nou mesos de l'any
La DO Cava aposta decididament pels segments més qualitatius (Guarda Superior) associats a la producció ecològica i pel nou segell d’Elaborador Integral
La DO Cava no para de créixer, sobretot a l’Estat i gràcies a l’augment del consum en l’hostaleria i la restauració. També gràcies al turisme. Així ho ha explicat aquest migdia el president del Consell Regulador de la DO Cava, Javier Pagés, que també ha assegurat que en els nou primers mesos del 2023 ja s’han venut ja 170 milions d’ampolles de cava a tot el món, gran part de les quals de cellers catalans. Suposa un 2,35% cent més que l’any passat i significa també que si tot va com ha d’anar el consum aquestes festes de Nadal augmentarà i s’arribarà al final d’any amb un augment de la venda del cava del 4%.
On ha crescut més el consum ha estat a l’Estat , quasi un 8%, però recordem que dels vins escumosos de la D.O. Cava, el 70% s’exporten, especialment a Europa. Aquest any, les exportacions al Regne Unit ha crescut un 19,33%.
El cava viu un bon moment i no només per l’augment de les vendes sinó perquè creix el seu coneixement al món i el seu prestigi. Augmentar el prestigi i contribuir a crear més valor en tota la cadena del sector, des de la vinya al celler, és la principal aposta del Consell Regulador de la DO Cava, que aposta decididament pels segments més qualitatius (Guarda Superior) associats a la producció ecològica, així com el nou segell d’Elaborador Integral, que identifica aquells cellers que elaboren els productes empararts per la DO Cava de principi a fi (del raïm a la copa), amb el 100% del premsatge i la vinificació en la propietat.