Sant Pau de Segúries/ Camprodon
La construcció del reivindicat pont del Carbur començarà en el segon semestre d’aquest any
El Departament de Territori ha adjudicat les obres per eliminar el doble revolt de 90 graus del pont del Carbur de Sant Pau de Segúries, un dels punts més perillosos per als vehicles que circulen per la carretera C-38 entre aquest municipi i el veí de Camprodon. Es tracta d’una reivindicació històrica, que ara es farà realitat, després que Territori hagi adjudicat les obres per un valor de 6,4 milions d’euros. Els treballs començaran en el segon semestre d’aquest any i tenen un termini d’execució de dotze mesos.
El pont actual travessa el riu Ter en direcció a Camprodon i és un punt molt conflictiu no només pel radi dels revolts que hi ha a cada extrem, sinó també per la reduïda amplada que té, fins al punt que només hi pot circular un sol vehicle quan coincideix amb un de gran tonatge. El pont del Carbur, a més, està situat al final de llargues rectes, a banda i banda, la que enllaça amb la travessera urbana de Sant Pau de Segúries i la de la Ral, respectivament. Això fa que la velocitat amb la qual hi arriben alguns conductors sigui massa elevada per afrontar el seu traçat sinuós i estret.
El nou pont tindrà una longitud total de 135 metres i es construirà molt a prop de l’actual estructura. A més, els dos carrils de circulació tindran 3,4 metres d’amplada, els vorals un metre i hi haurà una vorera al costat esquerre d’1,5 metres d’amplada. El pont, format per una estructura mixta de formigó i acer, es construirà en inclinació respecte de la llera del riu.
Cal recordar que aquest pont de la carretera C-38 fa cruïlla, a l’extrem sud, amb el camí d’accés al santuari del Remei de Camprodon, molt popular i concorregut, i al nord, amb una coneguda explotació ramadera.