El Fòrum Gastronòmic exportarà el seu model a d’altres països del món
El Fòrum Gastronòmic Girona ha decidit internacionalitzar-se i exportar el seu model d’èxit a d’altres països del món. L’empresa organitzadora del certamen, la gironina Incatis, ha arribat a un acord amb Barter, companyia líder en disseny, management i producció d’esdeveniments amb l’objectiu d’expandir la marca a un escenari global per replicar i adaptar el seu format més enllà de la ciutat de Girona. Josep Maria Matamala, gerent d’Incatis, destaca “l’àmplia experiència i la reconeguda excel·lència en la creació i la gestió d’esdeveniments a nivell internacional” del seu nou soci estratègic, afegint que “el seu compromís amb la qualitat” és un altre ingredient que permetrà “portar el Fòrum Gastronòmic a nous públics i mercats, sempre mantenint l’alt estàndard que ens caracteritza”. Per part de Barter, el seu CEO Jordi Montserrat declara que “la combinació de la nostra experiència en la producció d’esdeveniments a gran escala amb la visió i prestigi del Fòrum ens permet somiar en crear futures fires que no només celebrin la gastronomia, sinó que també fomentin l’intercanvi cultural i el desenvolupament sostenible dins de la indústria”.
L’última edició, un èxit
L’edició més recent del Fòrum Gastronòmic Girona ha convertit aquest any el Palau Firal i la zona de la Devesa en l’epicentre de la cuina, la restauració i l’alimentació durant tres dies. El certamen ha tingut com a eix vertebrador els sabors del mar i de la muntanya, ha subratllat la importància dels productes de proximitat i els professionals del territori i ha plantejat possibles solucions a problemes quotidians a partir de la gastronomia. Ponències sobre el pa, la nova varietat de poma Tutti i la voluntat de recuperar la carn de porc senglar han compartit espai amb cuiners de renom com, entre d’altres, els germans Joan, Josep i Jordi Roca (El Celler de Can Roca), Fina Puigdevall i Carlota i Martina Puigvert (Les Cols), Paco Pérez (Miramar), Anna Bellsolà (Baluard) i Ferran Adrià (elBullifoundation). Ha estat visitat per més de 12.000 persones, ha reunit prop de 150 ponents i ha donat cabuda a 174 expositors. Ponències, debats i simposis han format part d’un programa que també ha presentat un centenar d’activitats i concursos, a banda de servir com a altaveu de productes i servei de les empreses catalanes, estatals i internacionals; de les novetats pel que fa als models de negoci, tendències, equipaments i tecnologia; i del sector primari i les oficis de sala, cuina i l’obrador.