Piera ja compta amb la nova variant al nord per treure trànsit al nucli urbà
El municipi de Piera ja no haurà de suportar el pas pel nucli urbà de vehicles que es dirigeixen en les dues direccions des d’Igualada, Vilafranca del Penedès i Vallbona d’Anoia cap a Masquefa, Esparreguera i Martorell i als polígons industrials, ja que el departament de Territori ha posat en funcionament avui la nova variant B-224 de dos quilòmetres de longitud pel nord del municipi.
La nova carretera de deu metres d’amplada s’inicia a l’actual carretera B-224, a l’entrada pel costat oest del nucli de Piera, i vorejant pel nord la població, enllaça amb la rotonda de la carretera B-231 fins a tornar a connectar amb l’actual B-224 pel costat est de Piera. La nova variant, més el tram de la carretera B-231 esmentat, s’ha codificat com a C-54.
La variant té tres connexions amb Piera, al costat nord, al costat est --que connecta també amb la carretera B-231 cap a Esparraguera-- i al costat sud. En aquest sentit, s’ha construït una nova rotonda a nivell de 56 metres de diàmetre exterior i s’ha ampliat una de ja existent. Pel que fa a estructures, s’ha construït un viaducte sobre la riera de Ca n’Aguilera, de 77 metres de longitud.
Segons el conveni formalitzat entre el departament de Territori i l’Ajuntament de Piera, un cop construïda la variant, la Generalitat traspassarà al municipi un tram de prop de 3 quilòmetres de l’actual B-224 al seu pas pel nucli urbà, atès que passarà a tenir una funcionalitat més local.
La carretera B-224 pertany a la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat i connecta Capellades –a l’entorn de l’Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l’A-2 i l’AP-7, tot unint altres municipis com Vallbona d’Anoia, Piera, Masquefa, Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve Sesrovires. En funció del tram, registra trànsits entre els 7.000, els 13.000 i els 30.000 vehicles diaris.