Urbanisme

Olot

La Garrotxa vol aprendre de la mobilitat de Pontevedra

Àmplies zones de vianants i limitació molt restrictiva del trànsit rodat són els dos eixos que han convertit la ciutat gallega de Pontevedra en un exemple paradigmàtic de l’anomenada mobilitat sostenible, clau per a la transició ecològica amb què cal frenar el canvi climàtic i, sobretot, indispensable per fer els espais urbans més habitables. Per això i sota el lema De Pontevedra a Olot, la plataforma Salvem les Valls ha organitzat a Olot –25 de maig, Espai Cràter, a les 18 h– una jornada per conèixer de primera mà aquest model de la ciutat gallega i per debatre com aplicar-lo al territori garrotxí.

De fet, Salvem les Valls vol reclamar amb aquesta jornada la redacció i aprovació d’un pla de mobilitat comarcal i fer una crida a tots els ajuntaments i al Consell Comarcal de la Garrotxa a replantejar-se la mobilitat a cadascun dels seus municipis i, per extensió, al conjunt de la comarca.

En l’organització de la jornada De Pontevedra a Olot, hi col·laboren entitats que estan treballant en aquesta nova mobilitat. Es tracta d’Endavant Bicis!, la del Tren Tram Olot-Banyoles-Girona i l’Associació de Veïnes de Sant Miquel d’Olot. Hi participen el director de protecció ciutadana de Pontevedra, Daniel Mancelle, i el coautor del llibre Mobilitat activa a la Garrotxa, Francesc Magrinyà.

Cronometrats

La plataforma Salvem les Valls aporta el seu gra de sorra a la jornada i posa sobre la taula de debat el projecte anomenat el Metrominut. Es tracta d’un plànol de la ciutat d’Olot amb diverses línies identificades amb els colors de les línies de metro i els temps de recorregut per fer a peu als principals serveis i centres d’interès ciutadà i a cinc quilòmetres per hora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia