comerç
Més facilitats als xinesos perquè comprin
Barcelona vol facilitar el turisme de compres dels visitants xinesos, que són, a més, els que més gasten (a Catalunya, una mitjana de 356 euros per dia i per persona). Barcelona Comerç ha signat un acord amb la plataforma Starpay (partner de les superapps asiàtiques WeChat Pay i Alipay, els sistemes de pagament majoritaris utilitzats per la població xinesa i del sud-est asiàtic). Això els permetrà a aquests turistes fer les compres –als comerços de la ciutat que s’hagin integrat a l’aplicació, que ja en comencen a ser uns quants– sense necessitat de fer canvis de divisa ni autoritzacions addicionals, i amb els mateixos avantatges que tenen amb els seus sistemes de pagament a casa.
“Si nosaltres ens connectem a Starpray no només podran pagar com ja paguen habitualment i entenent-ho perfectament sinó que a través de les seves apps podran conèixer ja en origen, el nostre comerç”, explica Pròsper Puig, president de Barcelona Comerç, que assegura: “Volem facilitar les compres a aquests turistes perquè sabem, a més, que quan viatgen ho tenen tot molt planificat i que els agrada saber, amb antelació, on poden anar a comprar, què hi trobaran, etc.” Puig diu que aquest sistema “també permetrà, que és una cosa que hem debatut molt i l’Ajuntament hi està molt interessat, descentralitzar i desviar aquests turistes en punts no tan cèntrics de la ciutat que puguin ser interessants per a ells, treure’ls dels punts massificats”.
Dinamitzar els barris
“Els visitants xinesos tindran tota la informació dels eixos comercials per saber quines activitats es fan o si, per exemple, es fan descomptes a la gent que està amb Starpray, cosa que els podria interessar i a la vegada ens interessa a nosaltres perquè podrem dinamitzar més els barris”, indica Puig.
El turista xinès quan ve aquí, entre les diferències de l’alfabet i l’escriptura i els canvis de moneda sovint es fa un embolic i el fa dubtar a l’hora de comprar. Fent servir aquests sistemes de Starpay, “els turistes xinesos podran continuar fent les seves compres a Barcelona tal com ho fan al seu país”, manté Pròsper Puig. Entre altres aplicacions, podran, fins i tot, pagar amb una espècie de Bizum o “comprar amb antelació un producte i que només l’hagin d’anar a buscar a la botiga”.
“El gran canvi és poder-nos adaptar a la seva manera de fer, que és molt diferent de la nostra i avançar-los les nostres propostes, perquè ja les tinguin en compte”, diu el president de Barcelona Comerç, l’entitat que agrupa els 23 eixos comercials de proximitat de la capital, amb més de 5.000 comerços i un àmbit d’acció amb més de 25.000 establiments. En una primera fase, es crearà una City Card virtual, amb cercador de comerços i promocions a botigues i atraccions turístiques, a més de descomptes culturals i al transport públic.