societat
Allau d’usuaris al metro per les incidències a Rodalies
Els passatgers de Rodalies critiquen que l’alternativa de reforç del metro no és suficient i reclamen més coordinació
TMB ha augmentat la freqüència de metro en hora punta al màxim de 167 trens
La xarxa de metro de Barcelona s’ha vist desbordada en moments puntuals d’aquest matí pels passatgers de Rodalies afectats per les incidències. A Badalona, els usuaris de les línies de Rodalies, RG1 i la R1 del Maresme que aquest dilluns acaben el recorregut a Badalona, han explicat que trigaran entre 20 o 30 minuts més de l’habitual. Així ho ha dit Alba Hernández, passatgera assídua que es dirigeix a la Plaça Catalunya o Sants Estació per després anar a la Zona Franca, on treballa. “No és la primera vegada que hi ha incidències”, ha assegurat i ha recordat que altres vegades “s’havia fet el mateix recorregut”, és a dir, caminar uns 500 metres fins a l’estació de l’L2 del metro Badalona Pompeu Fabra. Els usuaris han criticat que l’alternativa del subsol no cobrirà la demanda, com tampoc els autobusos fins a la capital catalana, i han reclamat més coordinació i informació per facilitar la connexió del tren al metro.
Els viatgers de l’R4 sud que aquest matí pretenien desplaçar-se al centre de Barcelona amb Rodalies han acceptat amb resignació les noves alteracions del servei. Els passatgers que arribaven a l’Hospitalet de Llobregat eren encaminats a l’L1 de metro. “És una vergonya, de veritat que és una vergonya però és el que hi ha”, ha lamentat en Robert, que havia d’anar fins a Granollers-Canovelles. La Marta Salinero, que treballa a Plaça Catalunya, veurà incrementat el seu viatge fins als 30 minuts i davant la possibilitat que la incidència s’allargui dos mesos diu que haurà “d’agafar la llauna de sardines”, en referència al metro. “És al què estem acostumats. Què hi farem”, ha indicat.
Ampliació al màxim
Transports Metropolitans de Barcelona ha augmentat el servei al metro per facilitar la mobilitat davant les incidències a la xarxa de Rodalies. D’aquesta forma, en hora punta del matí han circul·lat fins a 167 trens, 2 més dels habituals, el màxim d’oferta possible a la xarxa de metro. S’ha avançat a més la hora punta del matí a les 6h. Durant la resta del dia hi haurà un reforç de fins a 15 trens, depenent de la franja horària, arribant a 140 trens durant les hores vall de matí i tarda, i 152 trens en l’hora punta de la tarda. A més, TMB també ha reforçat el nombre d’agents d’atenció al client i de vigilants de seguretat a les estacions de Cornellà Centre, Sants-Estació, Passeig de Gràcia, Badalona Pompeu Fabra, Clot, Rambla Just Oliveras, Fabra i Puig, i La Sagrera.
En paral·lel, s’ha activat un dispositiu específic de Guàrdia Urbana de regulació del trànsit per tal de minimitzar l’impacte que pot tenir sobre la mobilitat de la ciutat la incidència de Rodalies. Entre altres actuacions, el dispositiu consisteix en ordenar i regular el trànsit en les vies afectades i el seu entorn, mantenir la mobilitat general, i especialment la del transport públic, efectuar els desviaments de trànsit necessaris i ordenar la retirada de vehicles avariats o accidentats que dificultin la mobilitat. Els agents també fan vigilància als entorns de les estacions de RENFE així com als carrils bus i als punts d’arribada i sortida de les llançadores. Per dur a terme aquest dispositiu s’han reforçat els efectius a totes les unitats territorials de la Guàrdia Urbana.
L’Ajuntament de Barcelona ha informat que també col·labora amb RENFE i ADIF, facilitant un espai a l’àmbit de Sagrera i Meridiana per tal que autobusos llançadora habilitats per donar el servei alternatiu puguin encotxar i desencotxar el passatge.