PALAmÓS
Presenten la primera embarcació 100% elèctrica feta a Catalunya
És el primer dels sis bots previstos i que serviran com a bot de suport a la Copa Amèrica de Vela
El Departament d’Empresa i Treball ha presentat la primera embarcació 100% elèctrica feta a Catalunya, en el marc del projecte de descarbonització del mar. Es tracta d’un bot de vuit metres d’eslora i que servirà, juntament amb cinc més que estan dins del projecte, com a vaixell de suport durant la Copa Amèrica de Vela que se celebrarà a partir de l’estiu a Barcelona.
La Zephyr 800 Ecop està construïda a Forallac per la drassana Zephyr i compta amb dues bateries de 400 quilos cadascuna i una autonomia de poc més d’una hora, si es navega a 25 nusos, la màxima velocitat a la que pot arribar. La responsable de l’empresa, Gemma Pagès, diu que aposten per aquestes embarcacions perquè “son el futur”.
Des d'aquest divendres al Port de Palamós hi ha atracada l'única embarcació de Catalunya de vuit metres d'eslora completament elèctrica. Es tracta d'un bot dissenyat per la drassana baix-empordanesa Zephyr i que és una de les sis que inclou el programa de descarbonització d'embarcacions d'esbarjo. Es tracta d'una iniciativa impulsada per la Fundació Barcelona Capital Nàutica, i que aposta per "generar economia blava", aprofitant l'impuls que donarà la celebració de la Copa Amèrica de Vela, que es disputarà a la capital acatalana entre els mesos d’agost i octubre.
De fet, les sis embarcacions completament elèctriques i dissenyades per quatre empreses catalanes serviran també com a bots de recolzament dels vaixells que competiran a la prova. El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha explicat que volen aprofitar el focus que els dona la Copa Amèrica de Vela per exhibir també aquesta tecnologia de "quilòmetre zero".
Torrent ha concretat que el projecte de descarbonització d’embarcacions d’esbarjo vol impulsar "la competitivitat del sector nàutic català i enfortir el desenvolupament tecnològic de les empreses en aquest camp". La iniciativa va començar el 2023 identificant les capacitats tecnològiques de les drassanes catalanes en l’àmbit de l’electrificació i seleccionant les drassanes Electric Inside, Magonis Electric Boats, Marcelo Penna Yachts i Zephyr Boats per participar en el projecte.