El Govern aprova el conveni per millorar la connectivitat de l’AP-7 i l’AP-2
Les obres abastaran 16 accessos viaris i l’Estat hi invertirà 250 milions d’euros
El Govern ha aprovat avui l’autorització per a que se signi el conveni amb el govern espanyol per millorar nou enllaços existents de l’AP-7 i la creació de set de nous a la mateixa AP-7 i també a l’AP-2. Un cop l’Estat l’aprovi també, se’n podrà formalitzar la signatura.
El document concreta com es faran les actuacions recollides en el protocol d’encomanes de gestió pel que fa a la millora de la connectivitat d’aquestes dues autopistes, una actuació que tindrà una inversió total de 250 milions d’euros. L’Estat farà transferències anuals per sufragar el cost aquestes obres, que han d’afavorir l’accessibilitat i la mobilitat. La Generalitat redactarà els estudis i projectes que detallaran tècnicament les actuacions necessàries, i impulsarà i executarà els treballs.
Les obres consistiran a millorar nou enllaços existents, tots de l’AP-7, per incrementar-ne la capacitat i funcionalitat, i s’incorporaran nous moviments d’accés a l’autopista. Així, es remodelarà l’enllaç i connexió de Girona nord i Girona sud, a més de l’enllaç a la C-35 a Maçanet de la Selva. També el de la C-60 a la Roca del Vallès; els accessos a Montmeló-Parets del Vallès i l’enllaç amb la C-17 i C-33. S’ampliarà la plataforma entre Montornès i Mollet del Vallès; es renovarà l’enllaç de les vies B-30, C-58 i N-150; es millorarà un tram de la B-30 al seu pas per Cerdanyola del Vallès i es reformarà l’enllaç a Vilafranca del Penedès centre i la seva connexió.
D’altra banda, es construiran set nous enllaços, cinc dels quals amb l’AP-7: amb la T-315 a Bellissens; a Masdenverge, a Sant Celoni/l’Obaga, a Banyeres del Penedès i a la C-51 al Vendrell. També s’unirà la B-40 i la C-55 a Abrera i Olesa de Montserrat i hi haurà un nou enllaç a l’AP-2 a Castelldans.
Aquest conveni s’emmarca en el protocol que inclou quatre encomanes de gestió de l’Estat a la Generalitat perquè executi diverses obres a Catalunya, que sumen una inversió que supera els 900 milions d’euros. El Govern ja ha donat llum verd als quatre convenis que preveuen la pacificació i integració de l’N-II al Maresme, la construcció d’intercanviadors ferroviaris entre les xarxes d’FGC i de Rodalies i el pla d’actuacions de millora a l’N-260. Falta ara que els aprovi el Consell de Ministres espanyol.